گفتگوی خواندنی با دانشجوی ایرانی خارج از کشور؛
حدیثی از امام صادق(ع)شوق زیارت سیدالشهدا(ع)را در دلم افزون کرد

۱۳۹۶/۰۷/۱۸ ۱۵:۴۷:۵۳

گفتگوی امروز لبیک با دانشجویی است که در خارج از کشور تحصیل می کند.عشق به زیارت سیدالشهدا(ع) او را از اتریش به عراق کشانده است.داستان دعوت شدن و حضورش در عتبات آن قدر دلچسب است که شما را نیز به خواندن آن دعوت می کنیم.

گفتگوی امروز لبیک با دانشجویی است که در خارج از کشور تحصیل می کند.عشق به زیارت سیدالشهدا(ع) او را از اتریش به عراق کشانده است.داستان دعوت شدن و حضورش در عتبات آن قدر دلچسب است که شما را نیز به خواندن آن دعوت می کنیم.

از خودتان بگوئید و اینکه سفر چندم هست که به عتبات مشرف می شوید؟

بنده محمد صادق امینیان، متولد۱۳۶۵ هستم. در حال حاضر دانشجوی دکتری مهندسی سیستم های حمل و نقل در دانشگاه فنی وین در کشور اتریش می باشم.

سال های قبل با ستاد عمره و عتبات دانشجویی، عمره و اردوی پس از سفر مشهد رفته ام، اما سفر اولی هست که به عتبات عالیات مشرف می شوم. آرزوی همیشگی من بود که به این سفر بیایم اما هر بار مشکلی، بحث درسی ، امتحانی و... پیش می آمد و مانع می شد. تا اینکه هفته گذشته در کانال تلگرامی نهاد دانشجویان خارج از ایران، حدیثی از امام صادق (ع) مشاهده کردم که به یکی از یارانشان در خصوص جفاکاری شیعیان در حق امام حسین (ع) فرموده و تاکید نموده بودند که:« اگر شیعیان ما فضیلت زیارت امام حسین (ع) را می دانستند، در زیارت او سستی نمی کردند.» این حدیث دلم را لرزاند و شوق زیارت را در من افزون کرد. همان لحظه با دکتر عابدی در نهاد دانشجویان خارج از کشور تماس گرفتم و پرسیدم آیا کاروانی هست که ظرفیت خالی داشته باشه؟ در فاصله ای کمتر از ده روز تا زمان حرکت، به قول مدیر کاروان "معجزه وار" ، به لیست اضافه شدم، به ایران برگشتم و به حمدالله اکنون در نجف اشرف هستم.

از حس و حالتان بگوئید، مخصوصا اینکه بار اول هست به عتبات مشرف می شوید.

حال عجیبیه. روحانی کاروان گفت سفر عتبات، دعوت است.در این چند وقت با خودم فکر می کردم چه کاری کردم که این سفر و آن هم به این شکل نصیبم شده، شاید از توجه ائمه(ع) به کارهای کوچک ما و کمک کردن در هیئت و مجالس مذهبی مرکز اسلامی اتریش باشد. حس و حالم هم واقعا شکر کردن نعمتی هست که به من دادند. در این فکر هستم که در نجف از امام علی (ع) چه چیزی بخواهم! وقتی بر سر در حرم امیرالمومنین (ع) وارد شدم و حدیث« انا مدینة العلم و علی بابها» را خواندم، از حضرت خواستم در زمینه ای که تحصیل و فعالیت می کنم کمکم کنند تا موفق شوم و بتوانم موثر باشم.

کربلا را چطور می بینید؟

قطعا حال و هوای کربلا با اینجا خیلی برایم فرق دارد. آنجا قطعا انسان از مظلومیت و ظلم هایی که بر امام حسین(ع) شده است بیشتر متاثر می شود، به ویژه امسال، در آستانه محرم، شهادت شهید حججی دل های ما را منقلب کرد. او نشان داد که با هزار سال فاصله اگر بخواهی هنوز می شود به قافله یاران اباعبدالله(ع) پیوست. او جلوه ای از مظلومیت حسینی را به تصویر کشید و شوق جهاد را در دل های جوانان زنده کرد.

نظر شما راجع به سفر عتبات برای دانشجویانی که در خارج از ایران در حال تحصیل هستند، چیست؟

به نظر من دانشجویان زیادی مشتاق حضور در اینگونه مراسم و سفرها هستند.اگر اطلاع رسانی به دانشجویان خارج از کشور بیشتر انجام شود فکر می کنم تعداد بیشتری بتوانند در برنامه هایی که ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برای قشر دانشگاهی برنامه ریزی و اجرا می کند، شرکت کنند.

من فکر می کنم دانشجویانی که در خارج از کشور هستند بخصوص با توجه به محیط آنجا علاقمند حضور در عتبات و مشتاق قدم گذاشتن در این راه معنوی هستند و فقط باید شرایط حضورشان در این سرزمین را مهیا کرد.

صحبت پایانی...

در پایان از ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها و امور دانشجویان خارج از کشور، از برنامه ریزی تا سفر و تلاشی که صورت می گیرد تا ما به اینگونه سفرها بیائیم تشکر می کنم .امیدوارم وقتی به کشورمان ایران و به محل تحصیل مان هم بر می گردیم بتوانیم موثرتر باشیم.

از همه می خواهم برای کشورمان خیلی دعا کنند. امروز ایران نه تنها خود امن است، بلکه امنیت همسایگان خود را تامین می کند. این برای من حس غرور و شکر گذاری به همراه دارد.