جاذبه و دافعه از اركان زيارت است

۱۳۹۶/۰۷/۱۸ ۱۰:۴۷:۳۸

مسئول بعثه مقام معظم رهبري در عراق زيارت جامعه کبیره، عاشورا و نافله را تاكيد شده از سوي امام عصر(عج) خواند و جاذبه و دافعه را از اركان زيارت عاشورا دانست.


به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني لبیک از کربلای معلی،همایش احلی من العسل با حضور پرشور 9 کاروان دانشگاهی از استان های سمنان، تهران، خوزستان، کاشان، فارس، کرمان، خراسان رضوی و البرز در کربلای معلی برگزار شد.

ابتدا یکی از دانشجویان آیاتی چند از کلام الله مجید قرائت کرد.سپس رضا همدانی؛نماینده ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به دانشجویان خوش آمد گفت.

در ادامه،حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني؛ مسئول بعثه مقام معظم رهبري در عراق، كربلا را سرزمين انتخاب و تصميم عنوان كرد و خاطرنشان ساخت: دو صف كاملاً متقابل در كربلا حضور پيدا كردند كه صفوف حق و باطل يا صفوف نور و ظلمت بودند. زائر با حضورش در كربلا خط مشي زندگي خود را انتخاب مي كند و ديروز تاريخ را به امروز پيوند مي زند و چون عاشق امام حسين(ع) است در صف عاشوراييان قرار مي گيرد و از منتظران واقعي امام عصر(عج) مي گردد.

مسئول بعثه مقام معظم رهبري در عراق گفت: همانگونه كه دركلمه «لااله الاالله» سلب و ايجاب وجود دارد، يعني اول بايد طواغيت و بت ها را نفي كرد و سپس خداوند را پذيرفت، در كربلا هم براي تمسك به عروه الوثقي الهي بايد يزيديان را لعن و برامام حسين(ع) و يارانش سلام فرستاد .

نجفی روحانی با اشاره به بخشي از آيت الكرسي، امام حسين (ع) را عروه الوثقي الهي كه براي نجات بشريت آمده است، بر شمرد و تصريح كرد: شرط تمسك به عروه الوثقي آنست كه به طواغيت زمان كه امروز در استكبار جهاني،صهيونيست ها و داعشي ها ظهور و بروزپيدا كرده، كفر ورزيده و به اسلام و اهل بيت(ع) باور داشته باشيم تا در نتيجه سعادتمند شويم.

مسئول بعثه مقام معظم رهبري در عراق از دانشگاهيان خواست فرهنگ عاشورا كه يك فرهنگ غني، متعالي، انسان ساز و عزت آفرين است، در دانشگاه ها ترويج كنند و خطر جريان هاي انحرافي را گوشزد نمايند.

وي گفت: امروز در فضاي مجازي در حد بسيار وسيع و گسترده اي بر عليه فرهنگ عاشورا و ركن ركين دين، يعني ولايت بي رحمانه تهاجم مي كنند و دانشگاهيان كه اهل قلم و بيان هستند رسالت خطيري بر دوش دارند كه در مقابل اين حملات ناجوانمردانه خوب دفاع كرده و جلوي توطئه هاي آنها را بگيرند.

پس از سخنراني مسئول بعثه مقام معظم رهبري در عراق دو تن از دانشجويان دلنوشته هاي خود را قرائت كردند و بعد به افرادي كه همنام حضرت زينب، سكينه و رقيه بودند هداياي ارزشمندي اعطا شد و سپس حجت الاسلام و المسلمين سلامي؛ راوي بعثه، برنامه احلي من العسل را اجرا كرد.در پایان به تمامی دانشجویان حاضر هدایایی به رسم یادبود تقدیم شد.