معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خبر داد:
چگونگی دریافت وام و مجوز خروج از کشور دانشجویان متقاضی سفر اربعین

۱۳۹۶/۰۷/۱۷ ۱۳:۰۴:۳۹

معاون اجرایی و اعزام ستاد ضمن تشریح مراحل اخذ صدور مجوز خروج از کشور زائرین دانشجو  جهت سفر اربعین از حذف ثبت تعهد نامه محضری در دفاتر اسناد رسمی خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،محمد زارع؛معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت:بر اساس تفاهم نامه ای که ما بین ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و سازمان وظیفه عمومی ناجا منعقد شده،مقرر شد مجوز خروج از کشور دانشجویان اربعین با ضمانت ستاد، توسط سازمان وظیفه عمومی صادر گردد.

زارع تصریح کرد:برهمین اساس، تفاهم نامه ای نیز بین ستاد و سازمان بسیج دانشجویی کشور که مسئول دبیرخانه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان می باشند منعقد شده و به منظور کاهش هزینه، تصمیم گرفته شد مراجعه به محضر و ثبت تعهد نامه محضری در دفتر اسناد رسمی از مدارک حذف شود.

وی افزود:دانشجویان باید با مراجعه به سامانه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان به آدرس www.sagha-noor.ir و پس از ثبت درخواست خروج از کشور و معرفی ضامنشان ثبت نام خود را انجام دهند. از طریق سیستم فرمی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد که آن را باید تحویل دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه خود کنند. ستاد نیز پس از دریافت اطلاعات دانشجویان نسبت به ارسال اطلاعات به سازمان وظیفه عمومی اقدام خواهد کرد.

زارع گفت: پس از ثبت اطلاعات در سامانه ناجا،اطلاعات دانشجویان به دانشگاه محل تحصیل دانشجو ارسال و پس از تایید دانشگاه، اطلاعات مجددا به سازمان وظیفه عمومی ارسال و سازمان اقدام به صدور مجوز خروج از کشور می نماید.

معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تاکید کرد: امکان صدور مجوز برای دانشجویانی که مشکل اتمام سنوات تحصیلی،فارغ التحصیلی و موارد این چنینی داشته باشند، وجود نخواهد داشت و می بایست با مراجعه به سازمان وظیفه عمومی و سپردن ضمانت های لازم مجوز خروجشان را دریافت نمایند.

گفتنی است؛مذاکرات لازم جهت اعطای وام اربعین با صندوق رفاه دانشجویان انجام شده است و پس از نهایی شدن و انعقاد تفاهم نامه از طریق سایت لبیک به اطلاع زائرین گرامی خواهد رسید.

دانشجویان مشمول: به دانشجویانی(آقا) گفته می شود که در سن رفتن به خدمت سربازی هستند اما به دلیل اشتغال به تحصیل از معافیت تحصیلی استفاده می کنند و برای خروج از کشور نیاز به مجوز دارند.