حضور کاروان های عتبات دانشجویی در گلزار شهدای قم و تجدید میثاق با آرمان شهدا

۱۳۹۶/۰۷/۱۶ ۱۰:۴۲:۰۸

از جمله برنامه هایی که ستاد عتبات و عمره دانشگاهیان پس از سفر عتبات، برای دانشگاهیان تدارک دیده است ، برنامه اردوی پس از سفر قم-جمکران می باشد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،از جمله برنامه هایی که ستاد عتبات و عمره دانشگاهیان پس از سفر عتبات، برای دانشگاهیان تدارک دیده است ، برنامه اردوی پس از سفر قم-جمکران می باشد .

در این برنامه که پس از سفرعتبات با اعلام تمایل اعضای کاروان تدارک دیده می شود،مدیر کاروان پس از هماهنگی با عوامل ستاد ، همراه با اعضای کاروان در تاریخ معینی عازم شهر قم می شوند .

بنابراین گزارش،این هفته نیز ستاد میزبان کاروان های دانشگاهی در شهر مقدس قم بود. در این اردوی سه روزه، دانشجویان در بدو ورودشان به شهر قم ، به صورت دسته جمعی به زیارت حرم حضرت معصومه(س) مشرف شده و پس از زیارت جهت استراحت و صرف شام به ستاد بازگشتند.در روز دوم اقامتشان در قم ، دانشجویان ابتدا درجلسه قم شناسی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی حضور یافته و پس از آن به بازدید از بیت حضرت معصومه(س) و منزل امام خمینی(ره) در شهر قم پرداخته و پس از آن جهت اقامه نماز ظهر به حرم حضرت معصومه(س) تشرف یافتند .

بعد از ظهر روز پنج شنبه، دانشگاهیان پس از صرف ناهار با همراهی راوی ستاد و عوامل کاروان از گلزار شهدای قم بازدید کردند و سپس در مراسم نماز جماعت و دعای کمیل حرم مطهر حضور یافتند .

روز جمعه در سومین روز اقامت این گروه ها، زائرین دانشگاهی با حضور در مسجد مقدس جمکران به زمزمه دعای پر فیض ندبه پرداختند و سپس جهت برگزاری برنامه زیارت وداع با حضرت معصومه(س) راهی حرم شدند. زائران بعد از ظهر روز جمعه در جلسه ای هدایایی به رسم یادبود از سفرشان به قم دریافت کرده و سپس ستاد را به مقصد شهرشان ترک کردند .

در پایان تصاویری از برنامه اردوی پس از سفر 2 کاروان از تهران و 1 کاروان از مازندران را مشاهده خواهید کرد.