در دیدار رئیس ستاد با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت مطرح شد؛
لزوم برنامه ریزی های جدید برای کاظمین و سامرا در سفرهای دانشگاهیان

۱۳۹۶/۰۷/۱۵ ۱۳:۵۰:۰۲

صبح امروز حجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر؛مسئول بعثه مقام معظم رهبری دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،صبح امروز حجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر؛مسئول بعثه مقام معظم رهبری دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ضمن عرض زیارت قبولی و تبریک برگزاری حج شکوهمند و موفق 96 گفت: تلاش های شما و همکارانتان باعث شد، الحمد لله حج امسال موفق و با شکوه برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر؛ مسئول بعثه مقام معظم رهبری نیز گفت:حج امسال عزتمندانه و آبرومندانه برگزار شد و رضایت اکثریت زائران را در پی داشت که حاصل همکاری و همدلی تمامی دست اندرکاران حج بوده است. حجاج و زائرین بیت الله الحرام و مدینه منوره از حج سال جاری اعلام رضایت کرده اند و آمار خوبی از عملکرد حجاج در بخش های مختلف حج مشهود است که این نتیجه لطف خدا و همراهی دست اندرکاران حج بوده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، خدمتگزاری به مردم فهیم و متدین ایران اسلامی را توفیقی بزرگ برای کارگزاران حج دانست و گفت: این افتخار، عزت و عظمت و نتیجه ای که رقم خورد لطف خدا بود و باید باری تعالی را به خاطر این همه عنایت شاکر و سپاسگزار باشیم.

در ادامه این جلسه،حجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گزارشی از روند اعزام دانشگاهیان در هفدهمین دوره به عتبات ارائه داد و گفت:کاروان های دانشگاهیان از شانزدهم مرداد تاکنون به صورت منظم در حال اعزام هستند و تا امروز 219 کاروان به عتبات اعزام شده اند .هر روز کاروان ها با استقبال نمایندگان ستاد،وارد نجف اشرف و کربلای معلی می شوند و در حال حاضر 24 کاروان دانشگاهی به صورت همزمان در نجف و کربلا مستقر هستند.

فقیهی گفت:برنامه هایی که در طول سفر با همکاری بعثه مقام معظم رهبری در نجف و کربلا برگزار می شود مورد استقبال دانشگاهیان قرار می گیرد اما برای استفاده بیشتر از اماکن زیارتی کاظمین و سامرا و مدیریت وقت زائرین برای زیارت این چهار امام معصوم(علیهم السلام)تمهیدات ویژه، همفکری بعثه و برنامه های جدیدی لازم است تا دانشگاهیان بتوانند استفاده معنوی بیشتری ببرند.

وی با اشاره به اعزام 1000 کاروان با همکاری شمسا به عتبات در سال گذشته خاطر نشان کرد: همراه کاروان های اعزامی، روحانی کاروان بوده است و بیشترین اعلام رضایت را به خاطر همراهی روحانیون دانشگاهی داشته ایم.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی های جدید، دانشجویان از کاظمین و سامرا بهره بیشتری ببرند که در این مورد در جلسه بعدی تصمیم گیری خواهد شد.

در پایان این جلسه در خصوص هجدهمین دوره عتبات دانشگاهیان مباحثی مطرح شد .

ارسال نظر