راز سر به مهر سنگ مرمر موجود در جوار مضجع شریف حضرت امام حسین (ع)

۱۳۹۶/۰۶/۲۳ ۱۱:۲۹:۲۹

رنگ های سنگ مرمری که در موزه امام حسین (ع) واقع در آستان مقدس حسینی به نمایش گذاشته شده، تحسین تمامی بازدیدکنندگان را بر می‌ انگیزد، به ویژه که این قطعه سنگ از ترکیب رنگ منحصر به فردی برخوردار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از سایت عتبه حسینی ،رنگ های سنگ مرمری که در موزه امام حسین (ع) واقع در آستان مقدس حسینی به نمایش گذاشته شده، تحسین تمامی بازدیدکنندگان را بر می‌ انگیزد، به ویژه که این قطعه سنگ از ترکیب رنگ منحصر به فردی برخوردار است.

علاوه بر این سنگ مرمر، صدها شیء نفیس دیگر مانند یک قطعه فرش گرانبها، سفال های تاریخی، زره‌ های چرمی که قدمت برخی از آنها به بیش از هزار سال قبل باز می‌ گردد و دیگر اشیای نفیسی در موزه امام حسین (ع) واقع در رواق غربی آستان مقدس حسینی وجود دارند.

این سنگ مرمر در ابعاد 85 در 55 سانتی متر از رنگ‌های منحصر به فردی برخوردار است و در آن رنگ سرخ با سبز مایل به سفید در کنار گروه دیگری از رنگ‌ها مانند قهوه‌ای و سفید رگه دار به گونه‌ ای با هم آمیخته شده‌ اند که بازدیدکنندگان را مبهوت می نماید.

به گفته مسئولان موزه، این سنگ منحصر به فرد در اصل متعلق به سنگفرش قبلی ضریح مقدس امام حسین (ع) بود که سال‌ها قبل تعویض گردید و دقیقا بیرون از ضریح مقدس و در جهت راس شریف قرار داشت. این قطعه سنگ شبیه به یک نیم‌دایره منقش بوده و محل بریده شدن سر مطهر امام حسین (ع) در فاصله چند متری مضجع شریف آن بزرگوار را نشان می‌داد.

مدیریت آستان مقدس حسینی تصمیم گرفت این سنگ نفیس را با توجه به زیبایی و قدمتی که دارد به موزه امام حسین (ع) منتقل کند.

ارسال نظر