گمشده غدیر تا عاشورا // ۴
بصیرت؛ انسان را عاقبت به خیر می کند

۱۳۹۶/۰۶/۲۳ ۱۱:۱۸:۴۳

مراسم زیارت حرم حر بن یزید ریاحی ۹ کاروان دانشگاهی از استان های سیستان و بلوچستان، قزوین ، آذربایجان غربی، البرز،قم ،تهران،مازندران و یزد در کربلای معلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلی، بعد از حرکت کاروان امام حسین(ع) از مکه به سمت کوفه، یزید، عبید الله بن زیاد را با حفظ سمت والی بصره به خلافت کوفه هم منصوب کرد تا مانع ورود حضرت به کوفه شود.

عبیدالله برای متفرق کردن مردم از اطراف مسلم، نماینده امام حسین(ع)، از سه حربه تهدید، تطمیع و تنبیه استفاده کرد. او مردم را تهدید کرد که سپاه چند هزار نفری شام در راه است و اگر همراه امام حسین(ع) بمانید، قطعا کشته می شوید که این حربه بسیاری از مردم بی بصیرت را پراکنده کرد.

دومین حربه تطمیع بود، یعنی به برخی از افراد پول و ثروت داد و به برخی نیز وعده خلافت و مکنت داد تا هم از اطراف مسلم پراکنده شوند و هم راضی به مقابله با امام حسین(ع) شوند، با این حربه نیز بسیاری از بی بصیرت ها و دنیا دوستان همراه عبیدالله شدند و حتی فردی همچون شريح القاضي، حکم به خروج امام از دین می دهد و کشتن ایشان را حلال اعلام می کند.

سومین حربه تنبیه بود، زمانی که دید برخی از افراد بصیر همچون مختار ثقفی، میثم تمار ، هانی بن عروه و حتی خود مسلم بن عقیل را نمی تواند از میان بردارد، برای ترساندن بی بصیرت های عوام، یا آنان را به شهادت رساند و یا به زندان افکند و شکنجه کرد.

افرادی از کوفه که روزی برای امام حسین(ع) نامه دعوت نوشته بودند، به جهت بی بصیرتی سر از لشکر دشمن در آوردند و خود را به هلاکت کشاندند، بنابراین بصیر بودن و شناخت راه حق از باطل، انسان را عاقبت به خیر خواهد کرد.

این بخشی از روایتگری حجت الاسلام و المسلمین آل علی؛ راوی بعثه مقام معظم رهبری در مراسم زیارت حرم حر بن یزید ریاحی 9 کاروان دانشگاهی از استان های سیستان و بلوچستان، قزوین ، البرز ، آذربایجان غربی،قم ،تهران،مازندران و یزد در کربلای معلی بود که در ادامه گزارش تصویری آن را مشاهده می کنید: