سلام/ سجده می روم و می گویم، رسیدم کربلا الحمدلله!

۱۳۹۶/۰۶/۲۱ ۰۹:۱۵:۰۳

زائران امام حسین(ع) هر کدام به حاجتی راهی کربلای معلی می شوند، یکی برای شفای بیمار، یکی گشایش در حاجات، دیگری برای آمرزش گناه و ... همه می دانند، خدا زائر حسین(ع) را اجر می دهد.

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلی، امام صادق (ع) می فرمایند: «ان الحسين صاحب كربلا قتل مظلوما مكروبا عطشانا لهفانا، و حق على الله عزوجل ان لا ياتيه لهفان، و لا مكروب و لا مذنب و لا مغموم و لا عطشان و لا ذو عاهة ثم دعا عنده و تقرب بالحسين عليه السلام الى الله عزوجل الا نفس الله كربته، و اعطاه مسالته، و غفر ذنوبه و مد فى عمره، و بسط فى رزقه، فاعتبروا يا اولى الابصار»؛ حضرت حسين (عليه السلام) كه صاحب كربلا است در حالى كه مظلوم ، اندهگين، تشنه و غصه دار بود شهيد شد و غصه دار ، اندوهگين ، گناه كار ، غمگين ، تشنه و صاحب عيب و آفتى به زيارت آن حضرت نيايد و سپس نزد آن حضرت دعاء كند و بواسطه آن جناب به خداوند تقرب جويد مگر آنكه بر خداست كه حزن و اندوهش را بر طرف كرده و خواسته اش را عطاء نموده ، گناهانش را آمرزيده ، عمرش را طولانى نموده و روزى و رزقش را فراخ نمايد پس اى صاحبان بصيرت عبرت بگيريد.

زائران امام حسین(ع) هر کدام به حاجتی راهی کربلای معلی می شوند، یکی برای شفای بیمار، یکی گشایش در حاجات، دیگری برای آمرزش گناه و ... همه می دانند، خدا زائر حسین(ع) را اجر می دهد.

سالیان سال در هیئت ها گفتیم:" اللهم ارزقنا زیارت الحسین" حال به کربلا رسیده ایم، مسیر اولین تشرف ما از شارع جمهوریه به سمت باب القبله است، در سیطره اول، هر کداممان از پشت دیگری سرک می کشد تا برای اولین بار سوی چشمانش به سمت آن پرچم سرخ رنگ گنبد، ساعت موجود در بالای باب القبله و یا عبارت زیبای «اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبدِالله الْحُسَيْن » بیفتد، این اولین لحظه و نگاه ما به سمت معشوق است.

خیلی ها به سجده شکر می روند، اشک در چشمان ما حلقه می زند، زیر لب می گوییم، رسیدم کربلا الحمدلله!

نزدیک که می شویم و سوی چشمان ما یاری می دهد تا بخوانیم ، این گونه براساس نوشته بالای باب القبله سلام می دهیم؛ «اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبدِالله الْحُسَيْن»

حالا به وصال معشوق خود رسیده ایم و دلخوش به سلام مستحبی هستیم که جوابش واجب است؛ دست بر سینه می گذاریم و این بار روبروی ایوان طلای سیدالشهدا(ع)، برای اولین بار سلام زیارت عاشورا را زمزمه می کنیم:

السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَی الاَرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ

در ادامه گزارش تصویری مراسم زیارت اول کاروان های دانشگاهی استان های سیستان و بلوچستان، قزوین و البرز را مشاهده می کنید:

ارسال نظر