نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با لبیک:
اعزام دانشگاهیان به سفر عمره و عتبات، برنامه ارزشمند تربیتی است

۱۳۹۶/۰۶/۱۶ ۱۰:۳۷:۲۳

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات بسیار ارزشمند است و برخلاف بسیاری از برنامه ها و طرح ها که رویکرد فرهنگی دارد، این کار تربیتی است. 

حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمان فر ؛ نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس که به عنوان روحانی کاروان دانشگاهیان استان خراسان رضوی راهی عتبات عالیات شده است، در گفتگو با خبرنگار اعزامی لبیک به کربلای معلی، اظهارداشت: اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات بسیار ارزشمند است و برخلاف بسیاری از برنامه ها و طرح ها که رویکرد فرهنگی دارد، این کار تربیتی است و تاثیرات عمیقی بر روی تربیت ولایی افراد و تربیت اعتقادی آنان دارد که متاسفانه در حوزه مسائل تربیتی کمتر سرمایه گذاری داشته ایم.

وی با بیان اینکه اعزام دانشگاهیان به عمره و عتبات قطعا در تقویت بنیادهای اعتقادی دانشجویان تاثیرگذار است، افزود: پیشنهادم این است که باید گستردگی این برنامه را افزایش دهیم زیرا مخاطبان این برنامه ها می توانند تاثیر بسیاری در دانشگاهها داشته باشند و باید برنامه های قبل و بعد از سفر را بصورت جدی برای دانشگاهیان برگزار کرد تا بصورت جریانی ثابت، برکات این سفرها در کشور وجود داشته باشد.

پژمان فر با بیان اینکه جمع های یک دست دارای ویژگی های بسیاری است که اگر این جمع ها متشکل از خواهران باشد، می تواند با اجرای برنامه های فرهنگی از سوی معینه ها تاثیرگذار تر هم شود، گفت: جوسازی و تلاش های دشمن برای تاثیرگذاری برروی حجاب و عفاف خواهران چندسالی است که دنبال می شود و بنا بر دستور مقام معظم رهبری این موضوع پیگیری شد و اعزام کاروان های ویژه برای دانشجویان دختر و پسر مجرد بصورت جداگانه، از برکات این اقدامات است که برکات بسیاری هم داشته است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتخاب مدیر و روحانی برای این کاروان ها باید با دقت بسیار بالایی انجام شود که در این فرصت کوتاه بتوانند تاثیر بسیار زیادی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه حضور در مشاهد مشرفه ابتهاج و نشاط بسیاری در افراد ایجاد می کند، تصریح کرد: اگر این نشاط همراه با برنامه ریزی، مراقبت ،مواظبت و تعقل باشد قطعا زائران می توانند آن را به صورت یک امر پایدار و مناسب برای خود حفظ کنند.

پژمانفر با بیان اینکه شاید عموم مردم، این تصور را دارند که احوالات خوش ایجاد شده در این سفرها مانند نسیمی برای آنها بوده و سریع از دست رفته است، گفت: دانشجو در این دوران جوانی که اقتضای آن، برنامه ریزی و تصمیم های جدی است، باید بتواند با اصلاح برنامه های خود، معنویات را در زندگی پایدار کند .

این نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس اضافه کرد: بسیار جوانانی را سراغ دارم که توانسته اند با برنامه ریزی های متعدد این حال معنوی را نه تنها حفظ و پایدار کنند بلکه با برنامه ریزی حتی افزایش هم داده اند.

ارسال نظر