همایش لبیک گویان حسین، ویژه قبل از سفرکاروان های عتبات دانشگاهیان استان لرستان برگزار گردید

۱۳۹۶/۰۵/۱۸ ۱۲:۰۴:۰۳

همایش"لبیک گویان حسین"ویژه قبل از سفر کاروان های عتبات دانشگاهیان استان لرستان دوشنبه ۱۶مردادماه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی گلدشت برگزار گردید.

همایش"لبیک گویان حسین"ویژه قبل از سفرکاروان های عتبات دانشگاهیان استان لرستان با حضور دست اندرکاران استانی، مسئولین ،مدیران و روحانیون، رابطین و کلیه زائرین اصلی و ذخیره کاروانها روز دوشنبه 16مردادماه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی گلدشت برگزار گردید.

در این همایش حجت الاسلام والمسلمین مرادیان؛ مسئول دفترنهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان و رئیس شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان، ضمن خیر مقدم به زائرین و مدعوین حاضر در همایش، به ارائه گزارشی از عملکرد ستاد، روند ثبت نام و چگونگی اعزام کاروانها در هفدهمین دوره از عتبات دانشگاهیان پرداخت.

سپس پیام تبریک ستاد به پذیرفته شدگان در قرعه کشی این دوره از اعزام عتبات دانشگاهیان توسط مجری برنامه آقای اشرفی،از مدیران باسابقه کاروان های دانشگاهی استان قرائت شد.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین منصور آبادی؛ معاون فرهنگی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور به ایراد سخنرانی و بیان برنامه های فرهنگی تدارک دیده شده برای دانشگاهیان در عتبات عالیات پرداختند

پخش کلیپ و قرائت پیمان نامه توسط یکی از زائرین عتبات از دیگر بخش های این همایش بود.

در ادامه، جناب سرهنگ حسنوند؛ رئیس اداره گذرنامه استان توضیحاتی چند در این خصوص برای زائرین بیان نمود.

سپس دکتر ساکی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، طی سخنانی با تبریک اعیاد دهه کرامت و با تشریح ارزش معنوی زیارت ائمه اطهار (علیهم السلام) اظهار داشت :ارتباط و اتصال به ائمه اطهار(علیهم السلام) و معصومین(ع) دانشجویان را از معنویت بسیار بالایی برخوردار می سازد به نحوی که آثار این معنویت در زندگی فردی و اجتماعی آنها ماندگار خواهد بود .
وی خاطر نشان کرد :نظر ائمه اطهار (علیهم السلام) و دعای خیرشان بدرقه راه ملت مسلمان ایران است چرا که ما براساس اعتقادمان و توسل جویی به ائمه اطهار (ع) بر دشمنان انقلاب اسلامی غلبه کرده ایم و الگوی ما در تمامی مراحل انقلاب اسلامی برای مبارزه با استکبار جهانی نگاه ویژه ای بوده است که به کربلای حسینی و نهضت امام حسین (ع) داریم .

درپایان همایش بخاطر زحمات و همکاری های جناب دکتر ساکی لوح تقدیر همراه با هدیه ای ازطرف ستادعمره و عتبات دانشگاهیان به ایشان تقدیم شد. همچنین به قید قرعه به اسامی فاطمه و حسین حاضر در جلسه هدایایی اهداء و فضای سالن با مداحی و تبرک پرچم حرم آقا امام حسین (ع) عطرآگین و مزین گردید.

پس از پایان همایش، اولین جلسه توجیهی قبل ازسفرکاروانهای عتبات دانشگاهیان استان ویژه کاروان دختر مجردی 22مرداد ماه با حضور عوامل و زائرین این کاروان برگزار و بسته فرهنگی نیز شامل: " مفاتیح دانشجویی- سی دی راهیان آسمان- کتاب هشت بهشت و..." اهداء شد.