حضور ۷۵۰ نفری دانشگاهیان تهران در همایش عتبات/رشد ۵ برابری وام صندوق رفاه

۱۳۹۶/۰۵/۱۸ ۱۰:۰۵:۲۸

همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان استان تهران روز گذشته با حضور چشمگیر بیش از ۷۵۰ نفر از زائرین دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان استان تهران روز گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد رضا فقیهی؛رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان،معاونین و زائرین اصلی و ذخیره هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد.

در ابتدا محمد زارع؛معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ضمن خوشامدگویی به زائرین به توضیح مسائل اجرایی پیرامون اعزام پرداخت و گفت:بحث مهم در اعزام پسران دانشجو، خروج از کشور است و دانشجویانی که معافیت تحصیلی دارند باید مدارک و فرم های دفترچه راهنما را تحویل دهند و ما خودمان مجوز را از طریق ستاد برای آنها دریافت می کنیم.

زارع در خصوص اعطای وام به زائرین نیز گفت: با بخش نامه بانک مرکزی که وام قرض الحسنه را محدود به وام ازدواج کرده بودند گرفتن وام زمان برد اما با پیگیری های ستاد مشکل وام حل شد . از طرفی صندوق رفاه اعلام آمادگی کرد که به دانشجویان وزارت علوم وام پرداخت کند و تفاهم آن در این جلسه امضا خواهد شد .این وام بدون ضمانت و بازپرداخت آن دو سال بعد از فراغت از تحصیل است که به دانشجویان متاهل یک و نیم میلیون و به مجردین یک میلیون وام پرداخت می شود که دستورالعمل آن به زودی به دانشگاه ها ارسال می شود.

وی افزود:هزینه های سفر نسبت به دوره های گذشته تغییر ده درصدی داشته است. پرداخت هزینه به سازمان حج واریز می شود و مطمئن باشید هزینه های اضافی دریافت نمی شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسین فقیهی؛رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت:بیش از 96 هزار نفر برای اعزام 14 هزار نفر ثبت نام کردند و از بین ثبت نامی ها امام حسین اسم شما را در آورده است که جای تشکر از سیدالشهدا را دارد. در نظام الهی نظام علت و معلول است، اینکه از این تعداد نام شما در می آید یا کار نیکی است که کرده اید و یا دعای پدر و مادر،اتفاق نیست.این قدمی است که خدا و امام زمان برای شما برداشته و قدم دوم با شماست. نام شما در آمده این را قدر بدانید و در مدت باقی مانده خودتان را برای این سفر آماده کنید چون یک سفر عادی نیست.

وی افزود:زیارت بدون معرفت معنا ندارد.امیرالمومنین(ع) را باید شناخت.امیرالمومنین فقط مال شیعه نیست برای جهان بشریت است .احمد بن حنبل رئیس فرقه ای از اهل سنت می گوید فضایلی که برای حضرت علی(ع) ذکر شده برای کسی بیان نشده است.ابن ابی الحدید هم می گوید من هزار بار نهج البلاغه را خواندم و هر بار مطلب جدیدی آموختم.سعی کنید قبل از رفتن راجع به حضرت امیر(ع) مطالعه بیشتری کنید.

فقیهی در خصوص فضایل زیارت سیدالشهدا(ع) گفت:تمام انبیا زیارت امام حسین (ع) آمده اند و از خدا اذن می گیرند زیارت می کنند و بر می گردند .توبه حضرت آدم(ع) با گریه بر امام حسین(ع)قبول شد.خداوند شفا را در تربت امام حسین(ع) و اجابت دعا را تحت قبه او قرار داده است، مدت زمان زیارت از عمر انسان محسوب نمی شود و اینها فقط راجع به زیارت سیدالشهداست.

وی درخصوص چگونه بهره بردن از این سفر گفت:با افزایش شناخت و معرفت و با مطلعه بسته فرهنگی قبل از سفر نسبت به پالایش خودمان اقدام کنیم و گناهانمان را به خدا بگوئیم،حلالیت بطلبیم و از امام زمان(عج) بخواهیم تا در این زیارت مورد توجه ایشان باشیم.

در ادامه مهندس یزدان مهر،رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت:با جلسات و آسیب شناسی هایی که کردیم تلاش کردیم تا وام های هدفمند داشته باشیم و از لحاظ کمی و کیفی خدمات بهتری به دانشجویان ارائه کنیم. لطف خدا شامل حال ما شد و موفق شدیم تا 500 درصد تسهیلات را افزایش دهیم که نمونه آن عتبات است .

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: طبق تفاهمی که امروز با ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان امضا خواهیم کرد این صندوق به دانشجویانی که به عتبات اعزام می شوند وام پرداخت می کند.

مهندس یزدان مهر گفت:در سال 93 وام عتبات 300 هزار تومان و سال 94 به 700 هزار تومان افزایش یافت و با پوشش 30 هزار نفری و در سال 96 با رشد 500 درصدی این وام مواجهیم و به دانشجویان متاهل یک و نیم میلیون و مجردین 1 میلیون وام پرداخت می کنیم .بازپرداخت آن برای دانشجویانی که خدمت سربازی نرفته اند 2 سال و نه ماه بعد از فراغت از تحصیل خواهد بود و خانم ها 9 ماه بعد از فارغ التحصیلی اقساط آن را پرداخت می کنند. ان شا الله با دعای خیر شما توفیق بیشتری در این راه حاصل کنیم.

در ادامه تفاهم نامه وام عتبات صندوق رفاه بین ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و رئیس صندوق رفاه دانشجویی امضا شد .

در پایان جلسه به 5 نفر کمک هزینه یک میلیون تومانی به قید قرعه از سوی صندوق رفاه دانشجویی اعطا شد و به ده نفر هم از سوی ستاد کارت هدیه تعلق گرفت.

از دیگر برنامه های این همایش،پخش کلیپ و مداحی بود که حال و هوای معنوی خاصی به مراسم داد.

ارسال نظر