تفاهم نامه ارائه تسهیلات عتبات دانشگاهیان منعقد شد

۱۳۹۶/۰۵/۰۷ ۱۷:۰۵:۲۵

مراسم انعقاد تفاهم نامه سه جانبه میان سازمان حج و زیارت، ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و بانک ملت به منظور ارائه تسهیلات به زائران عتبات دانشگاهیان برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک، مراسم انعقاد تفاهم نامه سه جانبه میان سازمان حج و زیارت، ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و بانک ملت به منظور ارائه تسهیلات به زائران عتبات دانشگاهیان عصر امروز شنبه 7 مرداد، با حضور حمید محمدی، معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت، حجت الاسلام و المسلمین فقیهی، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و دکتر اخلاقی، مدیرعامل بانک ملت برگزار شد.

· اعزام دانشگاهیان به عتبات، شیرین ترین و ماندگار ترین اقدام سازمان حج

براساس این گزارش، حمید محمدی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان حج و زیارت در این مراسم، ضمن تبریک هفته حج و دهه کرامت اظهارداشت: این سازمان مسئولیت اعزام متقاضیان به حج تمتع، حج عمره و عتبات عالیات را برعهده دارد که با سختی های فراوانی نیز همراه است اما شیرین ترین و ماندگار ترین اقدام سازمان، اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات است.

وی با اشاره به اینکه ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با 4 میلیون دانشجوی کشور در ارتباط است، افزود: حضور هرکدام از این دانشگاهیان در سفر عتبات و تحول آنها، می تواند یک جامعه را متحول کند.

محمدی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت تلاش دارد تا مسیر اعزام دانشگاهیان به عتبات را هموارتر کند، تصریح کرد: بانک ملت سابقه همکاری طولانی با سازمان حج و زیارت دارد و در قالب تفاهم نامه نیز به مدت سه سال است که در زمینه اعزام دانشگاهیان به عمره و عتبات همکاری می کند.

· اعزام دانشگاهیان به عمره و عتبات؛ ثمربخش ترین کار فرهنگی دانشگاهها

حجت الاسلام و المسلمین فقیهی، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در این نشست ضمن قدردانی از تلاش ها و همکاری های سازمان حج و زیارت و بانک ملت در فراهم آوردن تسهیلات لازم برای اعزام دانشگاهیان به عمره و عتبات، گفت: سابقه 25 سال کار فرهنگی در دانشگاهها را دارم و فعالیت های مختلفی را تجریه کرده ام، به عنوان یک کارشناس این امر، معتقدم هیچ کار فرهنگی به اندازه اعزام دانشگاهیان به عمره و عتبات در دانشگاهها،‌دارای ارزش نیست.

وی با اشاره به اینکه در رژیم سابق تنها 180 هزار دانشجو داشتیم اما امروز به لطف نظام اسلامی دارای 4 میلیون دانشجو در کشور هستیم، تصریح کرد: اعزام دانشگاهیان به عمره و عتبات، موجب تحول آنها می شود، به طوری که بسیاری از این دانشجویان، بعد از این سفرها، اهل نماز می شوند و بسیاری از زندگی ها متحول شد.

وی با اشاره به اینکه اگر مساعدت و تلاش های بانک ملت نبود، در سال 95 ، اعزام 45 هزار دانشجو به عتبات عالیات محقق نمی شد، افزود: در دوره گذشته اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات، 31درصد زائرین ما، یا مراسم عروسی و یا ماه عسل در کربلای معلی بودند.

· پیش بینی 200 میلیارد ریال برای ارائه تسهیلات عتبات دانشگاهیان

براساس این گزارش، دکتر اخلاقی، مدیرعامل بانک ملت نیز در این مراسم اظهارداشت: این بانک سالیان بسیاری است که در بحث اعزام ها با سازمان حج و زیارت همکاری دارد و این همکاری برکات متعددی برای این بانک به ثمر آورده است.

وی با اشاره به اینکه طی سالیان گذشته، هرساله با تعامل صورت گرفته، تسهیلات اعزام دانشگاهیان به عمره و عتبات را پوشش دادیم، افزود: امسال نیز با هماهنگی های صورت گرفته، مبلغ 200 میلیارد ریال برای ارائه تسهیلات قرض الحسنه (با کارمزد 4درصد) برای اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات درنظر گرفته شده است.

اخلاقی با بیان اینکه امسال نیز مبلغ 1 میلیون و 500 هزار تومان به دانشگاهیان تسهیلات ارائه می شود، افزود: این رقم در سال گذشته 50درصد افزایش یافت و امسال نیز همانند سال گذشته پرداخت خواهد شد.

براساس این گزارش، فقط زائرینی که اعزامشان تا اول شهریور می باشد، از فردا 8 مرداد می توانند با مراجعه به بانک ملت برای دریافت تسهیلات اقدام کنند، همچنین نحوه دریافت تسهیلات و دستورالعمل آن، به صورت کامل فردا در سایت لبیک منتشر خواهد شد