گذرنامه دانشگاهیان باید تا ۶ ماه بعد از زمان اعزام اعتبار داشته باشد

۱۳۹۶/۰۵/۰۴ ۱۱:۳۶:۴۳

معاون اجرایی و اعزام ستاد:گذرنامه دانشگاهیان باید حداقل تا ۶ ماه بعد از زمان اعزام اعتبار داشته باشد بنابراین لازم است زائرین دانشگاهی از اعتبار گذرنامه های خود اطمینان حاصل کنند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،محمد زارع؛معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: باتوجه به اینکه دریافت گذرنامه از نیروی انتظامی زمان بر است کلیه منتخبین (اصلی و ذخیره)هر چه سریعتر نسبت به تهیه گذرنامه اقدام کنند.

زارع گفت:پذیرفته شدگانی که از قبل گذرنامه دارند باید از اعتبار آن اطمینان حاصل نمایند و در صورت عدم اعتبار نسبت به تعویض آن اقدام نموده و طبق زمان بندی مشخص،به دفاتر شورای استانی عمره و عتبات دانشگاهیان در استان تحصیل خود تحویل دهند.

وی افزود: گذرنامه دانشگاهیان باید حداقل تا 6 ماه بعد از زمان اعزام اعتبار داشته باشد بنابراین لازم است زائرین دانشگاهی از اعتبار گذرنامه های خود اطمینان حاصل کنند چون گذرنامه های صادر شده تنها 5 سال اعتبار دارد و قابل تمدید نیست.

زارع ادامه داد: داشتن گذرنامه برای همه زائرین اعم از زائر اصلی و همراهان ضروری است.کودکان و نوزادان هم نیاز به تهیه گذرنامه خواهند داشت.

وی در خصوص چگونگی صدور گذرنامه برای دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند نیز گفت: دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند باید بعد از تحویل (تعهد نامه محضری ) به دفاتر ستاد در استان تحصیل خود منتظر صدور مجوز خروج از کشور باشند.پس از صدور مجوز خروج توسط سازمان نظام وظیفه،به زائرین اطلاع رسانی خواهد شد. بعد از آن زائرین با مراجعه به یکی از دفاتر پلیس+10 نسبت به تهیه گذرنامه اقدام نمایند.

زارع ادامه داد:زائرینی که کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم دارند و همچنین کلیه خواهران اعم از اصلی و ذخیره نیز شخصا بایست با مراجعه به مراکز پلیس+10 و ارائه مدارکی که برای اخذ گذرنامه لازم است نسبت به دریافت گذرنامه اقدام کنند.

گفتنی است؛گذرنامه سندی است که از سوی اداره کل گذرنامه نیروی انتظامی برای مسافرت اتباع ایرانی به خارج از کشور و یا مسافرت از خارج به ایران صادر می شود.