گزارش اعزام سومین کاروان عتبات دانشگاهیان استان البرز /راهیان کربلا

۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ۲۰:۳۳:۵۷

سومین کاروان عتبات دانشگاهیان استان البرز با نام راهیان کربلا همزمان با ایام عرفه و عید سعید قربان راهی عتبات عالیات شدند.
احمدحق پرست؛ کارشناس شورای هماهنگی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان استان البرز گفت :سومین کاروان ستاد عتبات دانشگاهیان استان البرز - اعزام زمینی که روز3شنبه15مرداد از استان البرز-ترمینال شهید کلانتری عزیمت نموده بودند روز4شنبه 16مرداد با نام کاروان راهیان کربلا وارد شهر مقدس نجف اشرف شدند.

وی افزود:این کاروان شامل اساتید،دانشجویان متاهل و دانشجویان پسر مجرد دانشگاههای:خوارزمی،علوم پزشکی آزاداسلامی،علمی کاربردی،فرهنگیان و پیام نور استان البرز است.مدیرکاروان محمد هادی مطیعی و روحانی کاروان حجت الاسلام والمسلمین سید یوسف مهدیان می باشند.این کاروان پس از ورود به شهر مقدس نجف اشرف برای انجام سلام اول و نیز زیارت اول مضجع شریف علوی(ع) به حرم مطهر مشرف شدند.

در ادامه این کاروان در زیارت دوره مساجد مقدس کوفه،سهله،حنانه، و نیز زیارت آرامگاه یاران باوفای مولای متقیان میثم تمار و کمیل بن زیاد، و همچنین مرقد علامه امینی قدس سره ،آیت الله حکیم در مسجد هندی،آیت الله سبزواری و نیز بیت حضرت امام(ره) در زمان تبعید، آرامگاه اثیب یمانی(صافی صفا) و قبرستان مقدس وادی السلام را مورد بازدید و زیارت خود قرار دادند.

این کاروان روزشنبه مقارن با شب مقدس عرفه وارد شهر کربلای معلی شدند و قبل از ظهر روز عرفه در معیت حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور،رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به سمت حرم مطهر سرور و سالار شهیدان حرکت نموده و در مراسم و دعای روحبخش روز عرفه که در سرداب مطهر حرم حسینی(ع)،برگزار گردید،حضور یافتند.

تعداد 10نفر از دانشجویان پسر این کاروان از شب عرفه تا بعد ازظهر این روز،مشغول خدمت رسانی به زائرین دانشگاهی برای برگزاری دعای عرفه بودند.

روز 2شنبه ،این کاروان ضمن حضور در آرامگاه حربن یزید ریاحی و بین الحرمین درمعیت سایر کاروانهای دانشجویی حاضر در کربلای معلی ، در زیارت وداع و نیز اقامه نوحه خوانی ،و زیارت حرمین مطهر(ع) شرکت نمودند.

این کاروان در روز عید سعید قربان در همایش موثر و دلنشین"احلی من العسل" که در نمازخانه هتل محل اقامت ایشان با سخنرانی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی برگزار شد شرکت نموده و از خادمین اجرای برنامه روز عرفه در سرداب مطهرحسینی و سرداب مطهر علقمی،تقدیر و تشکر شد.

این کاروان روز3شنبه ،با خروج از کربلای معلی،عازم زیارت ائمه مطهر مدفون در سامرا و زیارت حرمین مطهر و منور عسکریین(ع) ،در این شهر مقدس شدند و با قرائت زیارت اذن دخول ،وارد حرمین مطهر و نیز سرداب با شکوه غیبت شدند.

این کاروان در ادامه به زیارت آرامگاه سیدمحمد در شهر بلد مشرف شدند و پس از اقامه نمازجماعت ظهر و عصر ،بعد از ظهر3شنبه وارد شهر مقدس کاظمین شدند و در مسیر حرم به آرامگاه شریف رضی و سید مرتضی رفتند و در ادامه با ورود به حرمین مطهر(ع) با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و نیز زیارت حرمین مطهر و منور امامین الجوادین (ع)، به نوحه خوانی در محوطه حرمین مطهر(ع)پرداختند.

این کاروان بامداد روز چهارشنبه، از شهر مقدس کاظمین عازم میهن اسلامی،در استان البرز شدند.

ارسال نظر