حجت الاسلام والمسلمین غیاثی:
امام حسین(ع) محور ارتباط شیعیان و محبین اهل بیت(ع) است

۱۳۹۷/۱۲/۰۷ ۱۴:۰۶:۲۷

جلسه توجیهی سفر عتبات دانشگاهیان استان ایلام، روز دوشنبه ۲۹ بهمن با حضور حجت الاسلام والمسلمین غیاثی؛ مسئول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان،در سالن فرزانگان دانشگاه ایلام برگزار شد.

جلسه توجیهی سفر عتبات دانشگاهیان استان ایلام با حضور حجت الاسلام والمسلمین غیاثی، مسئول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان ایلام، عباسی، کارشناس عتبات دانشگاهیان، شکوهنده؛ مدیر کاروان، شیرخانی، کارگزار عتبات و دانشجویان شرکت کننده در سفر، در سالن فرزانگان دانشگاه ایلام برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین غیاثی؛ مسئول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان ایلام اظهار داشت: امام حسین(ع) محور ارتباط محبین اهل بیت(ع) و شیعیان واقع شده و عوامل تقویت کننده و مرتبط با معارف دینی در قیام عاشورا و امام حسین (ع) قرار داده شده است. کارشناسان و پژوهشگران غربی در بررسی عوامل اصلی و محرک انقلاب اسلامی ایران و راههای مقابله با آن به دو عامل تکیه کرده اند که یکی از آن دو عامل، عامل عاشورا است و شیعه حرکتش با عاشورا است و با آن جان می گیرد. شیعه محب اهل بیت (ع) با امام حسین(ع) در این مسیر به راه می­افتد و مقصدش قیام مهدی(عج) است، قیامی که عاشورای جهانی است.

وی افزود:زیارت امام حسین(ع) محور قرار داده شده است و خداوند در دل مومنین اهل بیت (ع) حرارت و گرایش ویژه­ای قرار داده است. تحقیقات نشان می­دهد هیچ زیارتی به اندازه زیارت امام حسین(ع) به جان زوار و مومنین اثر ندارد. به زیارت سیدالشهدا(ع) اهمیت و سفارش ویژه شده است و اگر بتوانیم حداقل سالی یک بار به زیارت امام حسین(ع) مشرف شویم توفیق بسیار بزرگی است.

حجت الاسلام والمسلمین غیاثی؛ مسئول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان ایلام افزود: فضل و کرامت امام حسین(ع) در دل مومن جذبه ایجاد می­کند و انسان را به سمت خود جذب و در قلب او تاثیر مستقیم دارد.

وی به دانشجویان شرکت کننده در سفر عتبات توصیه کرد که با آمادگی قلبی و فکری و برنامه­ریزی و توجه خاص در این سفر معنوی بیشترین بهره برداری از زیارت عتبات را ببرند و مُبلغ و مروج و واسطه­ای برای شوق و تشویق سایر دانشجویان برای سفر به عتبات باشند.

مسئول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان ایلام در ادامه ضمن توفیق و قبولی زیارت دانشجویان اعزامی به سفر عتبات و اهدای بسته فرهنگی به شرکت کنندگان، از زحمات آقای شکوهنده؛ کارشناس سابق عتبات دانشگاهیان تشکر و برای آقای دکتر عباسی؛ کارشناس جدید آزروی توفیق کرد.

گفتنی است؛کاروان اعزامی دانشگاهیان استان ایلام متشکل از: اساتید، کارکنان و دانشجویان در مورخ 7 اسفند همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) به عتبات مشرف شدند.

ارسال نظر