جلسه آموزشی پیش از سفر عتبات دانشگاهیان استان گیلان برگزار شد

۱۳۹۷/۱۲/۰۵ ۱۰:۱۵:۲۰

جلسه پیش از سفر کاروان زیارتی عتبات دانشگاهیان استان گیلان با حضور حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی مسئول نهاد رهبری دانشگاه و زائرین دانشگاهی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ صبح امروز جلسه پیش از سفر کاروان زیارتی عتبات عاليات دانشگاهیان استان گیلان برگزار گردید.
گفتنی است این همایش با حضور حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی؛ مسئول نهاد رهبری دانشگاه و عوامل اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان استان و با حضور دانشگاهیان آماده به اعزام برگزار گردید

در ابتدا حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی ضمن اشاره به فرازی از خطبه ی شعبانیه گفت: خداوند می فرماید در ماه مبارک رمضان به مهمانی خدا دعوت شدید؛ مهمانی خدا مصادیق زیادی دارد، یکی از آن مصادیق ماه رمضان است که در ظرف "زمان خاصی" است. مصادیق دیگر آن، "مکان های خاصی" است که محل و جایگاه مهمانی خداوند است که در دعای ماه رمضان از خدا می خواهیم زیارت قبر نبی اکرم(ص) و خانه ی خدا را نصیب ما بگرداند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ضمن تاکید بر آمادگی برای این سفر معنوی ادامه داد: شما به مهمانی دعوت شدید که بی شک میزبانش حضرت بقیه الله اعظم است و در جایگاهی قدم می گذارید و ورود می کنید که محل حضور ایشان و ائمه ی معصومین بوده است. زیارت ائمه توفیقی است از طرف خداوند که باید قدردان آن باشید و و طوری زیارت کنید که از سفر بازگشتید لحظه لحظه ی زندگیتان مانوس با امام زمان(عج) باشد.

وی با ذکر روایتی از کرامات حضرت عباس(ع) و توصیه به دعا برای ظهور امام زمان(عج) در این سفر معنوی، به سخنان خود پایان داد.

لازم به ذکر است، در طی همایش ضمن توضیحات مربوط به این سفر معنوی، بسته های فرهنگی نیز تحویل زائرین گرامی داده شد.

ارسال نظر