همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان استان گیلان برگزار گردید

۱۳۹۷/۱۱/۱۵ ۱۱:۵۵:۲۶

 همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان استان گیلان روز یک شنبه ۱۴ بهمن ماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان استان گیلان روز یک شنبه 14 بهمن ماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی؛ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی و رئیس شورای هماهنگی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان استان گیلان ، مدیران و روحانیون کاروان ها، مسئولین استانی و زائرین بیستمین دوره عتبات دانشگاهیان در دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت برگزار گردید.

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

در ابتدا،حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی؛ضمن عرض خیرمقدم به حضار و تسلیت ایام سوگواری حضرت صدیقه طاهره(س)و گرامیداشت ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با ذکر روایتی از امام صادق(ع)از تاثیرات زیارت امام حسین (ع) گفت: "هیچ فرشته ای در آسمان و زمین نیست مگر این که می خواهد خداوند متعال به آنان رخصت دهد تا به زیارت امام حسین (علیه السلام) مشرف شوند، چنین است که گروهى به کربلا فرود آیند و گروهى از آنجا عروج کنند."

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور،ضمن ارائه گزارش ثبت نام زائران در این دوره، از تاثیرات زیارت،بایدها و نبایدهای قبل ؛حین و پس از سفر،با ذکر نمونه هایی از سفرهای عمره و عتبات خویش،سخن گفت.

وی با بیان دو سوال که"کجا می رویم و چه کنیم" افزود:روایاتی از معصومین (علیهم السلام) داریم که کسی که زائر امام حسین(ع) شود، ثواب هزار حج مقبول با رسول الله(ص) را برده است؛ اما یک شرط دارد و آن هم این است که باید عارف به حق او باشد و در این صورت خداوند گناهان گذشته و آینده اش را می بخشد.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی همچنین به برخی از ویژگی های زیارت حضرت امام حسین(ع) از جمله کامل بودن نماز در زیر قبه، شفا در تربت حضرت، استجابت دعا تحت قبه، آمرزیده شدن گناهان پس از زیارت حضرت، طولانی شدن عمر، گسترش روزی معنوی و مادی و... اشاره داشته و به دانشجویان تاکید کرد تا با معرفت بیشتری به این سفر معنوی مشرف شوند.

از برنامه های دیگر این همایش پخش نماهنگ و توزیع بسته فرهنگی بین زائرین دانشگاهی بود. در پایان مداح اهل بیت(ع) به مناسبت ایام فاطمیه،دقایقی به ذکر مصیبت پرداخت.

ارسال نظر