همایش پیش از سفر کاروان های عتبات دانشگاهیان استان لرستان برگزار گردید

۱۳۹۷/۱۱/۰۶ ۲۳:۵۵:۱۷

همایش پیش از سفرکاروان های عتبات دانشگاهیان استان لرستان عصر چهارشنبه سوم بهمن ماه باحضور حجت الاسلام والمسلمین فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در  دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد. 
همایش پیش از سفرکاروان های عتبات دانشگاهیان استان لرستان عصر چهارشنبه سوم بهمن ماه باحضور حجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛ رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور، عوامل کاروان ها، مسئولین و دست اندرکاران استانی اعم از مدیر سازمان حج و زیارت استان، مسئولین اداره گذرنامه، نظام وظیفه، بانک ملت، حوزه علمیه استان و حضور پرشور زائرین دانشگاهی در دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار گردید.

در این همایش حجت الاسلام والمسلمین مرادیان؛ مسئول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی، ضمن خیر مقدم به زائرین و مدعوین و با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه، حضرت زهرا (س) را یک الگوی واقعی برای تمامی مردان و زنان عنوان نموده و ایشان را سند حقانیت شیعه دانست.

وی با اشاره به حرکت تاریخی امام خمینی(ره) در به وقوع پیوستن انقلاب اسلامی اظهار نمود: انسان های زیادی در راه انقلاب و ظهور جمهوری اسلامی ایران جان خود را نثار کردند که باید راه آنها گرامی و تداوم داشته باشد. در شرایطی که دشمن با تحریم های ناجوانمردانه برعلیه ملت ایران و تحمیل فشار اقتصادی به مردم سعی در به تقابل کشاندن مردم و نظام اسلامی دارد، حفظ وحدت و دفاع از آرمان های انقلاب یک وظیفه همگانی است. اگر باور مردم به نصرت الهی تقویت شود دشمن هیچ گاه بر ما غلبه نخواهد کرد و این یک امتحان الهی است و باید تلاش کنیم از آن سربلند خارج شویم.

در ادامه همایش و پس از صحبت های دکتر خسروی؛ مدیر حج و زیارت استان، حجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛ ریاست ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور در جمع زائران دانشگاهی استان افزود: زائران اباعبدالله (ع)قبل از زیارت باید دو مطلب را برای خود روشن کنند؛ اول به کجا می روند؟یعنی معرفتی نسبت به مکان های مقدس و اهل بیت (ع) در کربلا داشته باشند. دوم بدانند که چه باید بکنند؟

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود:آمادگی معنوی قبل از سفر شرایط بهره مندی کامل و مفید را از زیارت عتبات به همراه دارد.همچنین داشتن برنامه ریزی و طلب حلالیت از دیگر مقدمات این سفر معنوی است.

پخش کلیپ، اجرای گروه تواشیح، تقدیر از برگزیده منتخب نام همایش، تقدیر از مسئولین و رابطین عمره و عتبات دانشگاهیان استان از دیگر برنامه های این همایش بود.

پس از این همایش نیز طی نشستی صمیمانه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، مدیران و روحانیون کاروان ها برگزار شد، به نقد و بررسی و هم اندیشی در خصوص اعزام کاروان های عتبات دانشگاهیان استان لرستان پرداخته شد.

ارسال نظر