اردوی زیارتی قم-جمکران ویژه دانشگاهیان استان البرز برگزار می شود

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ ۱۰:۵۹:۵۳

کارشناس شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان البرز،اعلام نمود:اردوی زیارتی قم-جمکران ویژه دانشگاهیان استان البرز شامل کاروانهای علقمه و عمار برگزار می شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،احمدحق پرست؛کارشناس شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان البرز،اعلام نمود:اردوی زیارتی قم-جمکران ویژه دانشگاهیان استان البرز شامل کاروانهای علقمه و عمار برگزار می شود .

وی افزود:به منظور تجدید دیدار،تعامل و ارتباط زائرین اعزامی در مرحله نوزدهم اعزام عتبات دانشگاهیان؛ زائران کاروانهای علقمه به مدیریت آقای محمدرضا میرعلی بیداخویدی و کاروان عمار به مدیریت آقای رضا محتشمی از تاریخ 15 الی 16آذر در اردوی زیارتی قم-جمکران شرکت می کنند.

حق پرست گفت:برنامه های اردو شامل:کارگاه قم شناسی درستادعمره وعتبات دانشگاهیان در شهرمقدس قم،بازدید از بیت النور:(محل عبادت :حضرت فاطمه معصومه(س)،دیدار با حضرت آیت اله جوادی آملی واقامه نمازجماعت ظهر وعصر،زیارت مزار مقدس شهداء،زیارت بقعه چهل اختران از ابنيه باشكوه(آرامگاه موسی مبرقع (ع) فرزند امام محمد تقی (ع) و امامزاد گان دیگر است .

این مجموعه سه زیارتگاه به اسامی امامزاده موسی مبرقع (ع) ، چهل اختران و امامزاده زید (ع) دارد . این زیارتگاه به نام " چهل اختران " شهرت دارد. در اين بقعه، چهارده تن از سادات رضويه از خاندان حضرت موسي بن جعفر(ع) و غالباً از طبقه نسوان به خاك سپرده شده بودند كه در آن تاريخ نام آنها ثبت گرديده است و بعد از آن هم از همين خاندان جمع ديگري دفن شده اند.

زیارت گروهی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)،شرکت در نماز جماعت مغرب وعشاء و نیز مراسم دعای کمیل در حرم مطهر،حضور در مراسم روحبخش دعای ندبه در مسجد مقدس جمکران،زیارت مزار مقدس کهف الشهدا شهر قم در مجاورت کوه مقدس خضر نبی (ع) از دیگر برنامه های این اردوی زیارتی-فرهنگی است.

کوه خضرنبی، از جمله مکان‌های زیارتی و سیاحتی استان قم است که طبق اسناد تاریخی و اظهارات باستان‌شناسان قدمتی بالغ بر ۳ هزار سال دارد. این مکان نورانی؛محل نماز و نیایش خضر نبی بوده است.

ارسال نظر