گزارشی از اعزام دانشگاهیان استان کرمان به مراسم پیاده روی اربعین

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ ۱۵:۰۸:۲۲

حجت الاسلام و المسلمین عارفی مسئول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان کرمان، گزارشی از اعزام دانشگاهیان استان به مراسم پیاده روی اربعین ۹۷ ارائه نمود.


به گزارش روابط عمومی دفتر نهاد مقام معظم رهبری کرمان، حجت الاسلام و المسلمین عارفی مسئول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان کرمان، گزارشی از اعزام دانشگاهیان به مراسم پیاده روی اربعین 97 ارائه نمود.

حجت الاسلام و المسلمین عارفی ضمن بیان اهمیت مراسم پیاده روی اربعین افزودند: اربعین بالاترین قدرت نرم شیعه در مقابل جنگ نرم دشمن بوده و اتحاد جهان تشیع، مدیون مراسم اربعین است.

وی با اشاره به صدور مجوز خروج از کشور با شرایط خاص و بدون وثیقه برای دانشجویان پسر سراسر استان که از معافیت تحصیلی استفاده میکنند افزودند: جهت رفاه حال زائرین اعزامی به مراسم پیاده روی اربعین، وام قرض الحسنه بانک ملت به مبلغ 20.000.000 ریال و بازپرداخت 18 ماهه و همچنین وام صندوق رفاه دانشجویی برای وزارت علوم و وزارت بهداشت مبلغ 7.000.000 ریال و برای دانشگاه آزاد اسلامی مبلغ 10.000.000 ریال در نظر گرفته شده است.

ایشان در ادامه به اهداء بسته فرهنگی شامل کتاب های فرزانگان حرم، هشت بهشت، چهار فصل عاشقی و مفاتیح دانشجویی، چفیه، کلاه و کیف به زائرین اشاره نموده و افزودند: مراسم استقبال از کاروان های اعزامی به مراسم پیاده روی اربعین حسینی از دیگر اقدامات شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان کرمان بوده است که از جمله آنها می توان به مراسم بدرقه کاروان کارمندی بیمارستان افضلی پور کرمان در تاریخ 29 مهرماه، کاروان دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در تاریخ 30 مهرماه و کاروان درمانی دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد.

ایشان از فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی کرمان برای ارائه خدمات درمانی به زائران پیاده روی اربعین را اعزام 10 دستگاه آمبولانس به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به مرز مهران بیان کرده و افزودند: برای ارائه خدمات بیشتر به زائران، در مجموع 27 تکنیسین اورژانس 115 و یک پزشک این تیم را همراهی می کند.


ارسال نظر