وزارت حج عربستان: زیارت روضه رضوان فقط یک بار در سال جایز است

۱۴۰۲/۱۰/۰۵ ۰۸:۴۸:۴۲

وزارت حج و عمره عربستان اعلام کرد: زیارت روضه رضوان در مسجدالنبی(ص) برای زائران و عمره‌گزاران تنها یک بار در سال مجاز خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، وزارت حج و عمره عربستان اعلام کرد: صدور مجوز برای زیارت روضه شریفه تنها از طریق اپلیکیشن «نسک» یا «توکلنا» امکان‌پذیر است.

این وزارتخانه اعلام کرد: تنها کسانی می‌توانند زیارت روضه شریفه را رزرو کنند که ۳۶۵ روز از آخرین مجوز صادر شده برای آنها گذشته باشد.

وزارت حج و عمره عربستان با بیان اینکه این شرط به منظور تسهیل در زیارت زائران و ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی به عمره‌گزاران تعیین شده است، تصریح کرد: زائران روضه شریفه پیامبر اکرم(ص) تنها یک بار در سال به مدت ۱۰ دقیقه فرصت خواهند داشت در این مکان حضور یافته و زیارت کنند.

البته با تمهیدات اتخاذ شده از سوی سازمان حج و زیارت کشورمان، رزرو زائران ایرانی به شکل کاروانی و جمعی از سوی این سازمان انجام می‌پذیرد.

وعده‌های تعیین شده برای زیارت روضه رضوان

در ادامه بیانه وزارت حج و عمره عربستان آمده است: این فرصت برای بانوان زائر در زمان صبح از بعد از نماز صبح تا ساعت ۱۱ و در زمان شب از بعد از نماز عشاء تا ۱۲ شب تعیین شده است.

همچنین برادران زائر می‌توانند صبح‌ها از ساعت ۱۱ تا آغاز نماز عشاء و شب‌ها از ۱۲ شب تا نماز صبح برای زیارت روضه رضوان اقدام کنند مشروط بر اینکه ثبت نام و رزرو را از طریق سامانه نسک یا توکلنا انجام داده باشند.

ورود به روضه شریفه از صحن‌های جنوبی مقابل باب مکه و درب شماره ۳۷ امکان‌پذیر است.

روضه رضوان کجاست؟

روضه رضوان یا روضه شریفه، مکانی در مسجدالنبی مابین منبر و منزل پیامبر اسلام(ص) است و برای مسلمانان از فضیلت بسیاری برخوردار است. چرا که پیامبر اکرم(ص) فرموده است: فاصله بین خانه و منبر من باغی است از باغ‌های بهشت و منبر من در بالای حوض من قرار گرفته است

ارسال نظر