توصیه های نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت؛
ضرورت توجه خادمان فرهنگی عمره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و جهاد تبیین

۱۴۰۲/۱۰/۰۵ ۰۸:۴۲:۲۵

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و جهاد تبیین تأکید کرد و گفت: روحانیون کاروان‌های عمره واسطه انتقال آموزه‌های اسلامی به مردم باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب با حضور در همایش توجیهی آموزشی روحانیون کاروان‌های عمره 1402 که در سالن همایش‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در قم برگزار شد، بر ضرورت توجه خادمان فرهنگی عمره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و جهاد تبیین تأکید کرد.

وی به طور ویژه توصیه هفتم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در گام دوم انقلاب را مورد اشاره قرار داد و افزود: توصیه هفتم رهبر معظم انقلاب در گام دوم که درباره سبک زندگی اسلامی است، بهترین محور جهت ارائه به مردم خواهد بود که می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر ارتباط مستمر و مؤثر با مردم تأکید و تصریح کرد: روحانیون کاروان‌های عمره واسطه انتقال آموزه‌های اسلامی به مردم باشند.

وی در ادامه با اشاره به تعطیلی حدود 9 ساله عمره و محرومیت مردم از این سفر ارزشمند معنوی و از دست رفتن فرصت گران‌بهای تبلیغ و ارتباط با مردم، لزوم راه اندازی عمره را اجتناب‌ناپذیر خواند و افزود: امروز احساس مسئولیت و وظیفه روحانیون دو چندان شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه شرایط امروز جامعه با گذشته به واسطه تحریم‌های ظالمانه دشمن متفاوت است، مقاومت بی‌نظیر مردم مظلوم و مقتدر غزه در مقابل حملات بی‌وقفه رژیم سفاک و کودک‌کش صهیونیستی را درسی پیش‌روی عموم کشورهای اسلامی دانست.

وی همچنین با اشاره به تلاش‌های استکبار جهانی برای از بین بردن محور مقاومت که یک نمونه آن اغتشاشات سال گذشته بود، خاطرنشان کرد: فعالیت روحانی کاروان عمره 1402 با روحانی کاروان 10 سال پیش تفاوت کرده است، امروز باید ایثارگرانه و روشنگرانه به میدان خدمت و انجام وظیفه رفت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از روحانیون کاروان‌های عمره خواست که در ارتباط فعال، مستقیم و مؤثر با مردم باشند، سخنان آنان را بشنوند و قدر این فرصت طلایی را بدانند.

وی خاطرنشان کرد: پس از اغتشاشات سال گذشته انتظار مردم از روحانیان افزایش پیدا کرده است و روحانی باید از نظر علمی به روز و از نظر جسمی و روانی در بهترین شرایط خدمتگزاری باشد.

آقای سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این همایش به تلاش‌های بی‌وقفه کارگزاران حج برای برگزاری مجدد عمره مفرده اشاره کرد و گفت که با توجه به مشکلات پیش‌رو، هماهنگی‌های لازم برای آغاز مراسم معنوی عمره از سیزده دی‌ماه انجام شده است.

وی تمام تلاش کارگزاران حج و زیارت را فراهم کردن سفر عمره‌ای آسان و دلنشین برای مردم عنوان و ابراز امیدواری کرد که پس از گذشت 10 سال از تعطیلی این مراسم معنوی، خدمات ارزشمندی در این زمینه ارائه شود تا شاهد برکات پربار آن باشیم.

ارسال نظر