زائران حج تمتع چه نکاتی را باید در سفر به مدینه النبی و مکه مکرمه رعایت کنند؟

۱۴۰۲/۰۳/۱۷ ۰۷:۵۱:۱۸

احترام به قوانین کشور میزبان یکی از الزاماتی ست که زائران عزیز می بایست بدان توجه داشته باشند و ضروری است افرادی که قصد عزیمت به سرزمین وحی را دارند، به آن توجه داشته باشند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از سازمان حج و زیارت؛ احترام به قوانین کشور میزبان یکی از الزاماتی ست که زائران عزیز می بایست بدان توجه داشته باشند و ضروری است افرادی که قصد عزیمت به سرزمین وحی را دارند یا آنکه در شهرهای مدینه النبی و مکه مکرمه مشغول زیارات هستند به آن توجه داشته باشند.

 بخش نخست این الزامات سفر که موجب آرامش، عزت و کرامت بیشتر زایران خواهد شد تقدیم می گردد؛
**طبق قوانين و مقررات كشور عربستان، حمل و مصرف مواد مخدر ، قرص هاي روانگردان (متادون ، ترامادول و...) و برخی داروهای مسکن كدئين دار ممنوع بوده و در صورت كشف در فرودگاه ها، بدون شك زاير بازداشت و روانه زندان خواهد شد.
**نسبت به ممنوعيت هاي موجود در كشور ميزبان از قبيل: عكسبرداري ، فيلمبرداري، صلوات هاي گروهي، شعارهاي جمعي، فروش اجناس، تردد به فروشگاه ها و مراكز خريدي كه اقدام به فروش سلاح شكاري و ابزار و ادوات شكار مي نمايند و ...، توجه لازم را مبذول فرماييد.
**مراقبت از چمدان، ساك و وسايل شخصي، در طول مسافرت يک وظيفه فردي است، لذا در فرودگاه جده يا مدينه نيز از سالم رسيدن ساک خود، اطمينان حاصل نماييد.
**جهت نگهداري از وجوه نقد و اشياء قيمتي همراه خود، حتما از صندوق امانات مستقر در اتاق مدير و يا پذيرش هتل استفاده کنيد.
**در صورت بروز هرگونه مشکل و يا طرح هر گونه درخواست ، مراتب را فقط به مدير و يا معاون کاروان و يا کارکنان ايراني که در هتل شما مستقر هستند در ميان بگذاريد.
**به هيچ وجه از آسانسورهاي حمل بار که عموماً به زير زمين هاي هتل محل اسكان راه دارد استفاده ننماييد.
**هنگام خروج از هتل و عزیمت به حرم هاي مطهر و یا فروشگاه ها، همواره به اندازه نیاز خود وجه نقد به همراه داشته باشید.
**از خريد گوشي هاي موبايل ارزان قيمتي كه در اطراف هتل ها توسط دستفروشان عرضه مي گردد، به دليل وجود مشكلات حاد در راه اندازي آن ها، خودداري نماييد.
**استفاده ازمُهر براي اقامه نماز، عکسبرداري و فيلمبرداري، خريد و فروش اجناس، قرائت دعا با صداي بلند، رفت و آمد از مقابل نمازگزاران، اقامه نماز فرادي هنگام نماز جماعت، بوسيدن ضريح و حرم شريف نبوي يا بقيع مطهر، قرائت دعاهاي گروهي، نوشتن يادداشت در قرآن ها، جدال و درگيري، فرياد زدن، روي زمين گذاشتن قرآن در حرمین شریفین، ممنوع بوده لذا ضمن رعایت ، دقت لازم راداشته باشید.
**با مامورين و نيروهاي خدماتي مسجدالحرام و حرم شريف نبوي هنگام زيارت و اقامه نمازجماعت همکاري داشته و از بحث و جدل و يا دخالت در کار پليس مستقر در حرمين شریفین پرهيز نماييد.
**همراه بردن وسايلي مانند:کارد میوه خوری، قاشق و چنگال، لیوان شیشه ای و ظروف غذا به داخل حرمين شريفين ممنوع بوده و درصورت مشاهده توسط نیروهای بازرسی ورودی حرم توقیف می شود.

ارسال نظر