رئیس سازمان حج و زیارت از میقات شجره و انتقال زائران به مکه بازدید کرد

۱۴۰۲/۰۳/۱۳ ۱۵:۱۹:۴۷

رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از دست اندرکاران حج تمتع با حضور در میقات شجره، چگونگی انتقال کاروان های زائران ایرانی را به مکه مکرمه مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، «سیدعباس حسینی» در جریان حضور در میقات شجره که غروب جمعه و هنگام محرم شدن زائران ایرانی از مدینه به سوی مکه مکرمه انجام شد، فرایند انتقال زایران مدینه قبل به مکه مکرمه را مورد بررسی قرار داد و خدمات صورت گرفته را مطلوب توصیف کرد .
وی در این بازدید از نزدیک با تنی چند از زایران گفتگو کرد. آنها نیز از خدمات اجرایی سازمان حج وزیارت قدردانی کرده و برای دست اندرکاران دعای خیر و آرزوی موفقیت نمودند.
کیفیت بالای اتوبوس ها و نظم انتقال زایران به سمت مکه مکرمه از جمله مواردی بود که در این بازدید بررسی شده و مورد تاکید رییس سازمان حج وزیارت و مسئولان ذیربط قرار گرفت.وی همچنین در این بازدید با مدیر مکتب ایران در «شرکت ادلا مدینه منوره» و مسئول میقات شجره که در محل حضور داشتند در خصوص خدمات به زایران ایرانی گفتگو کرد.
رئیس سازمان حج و زیارت همچنین محلی را بین راه مدینه و مکه در نظر گرفت تا در آنجا وضعیت طبخ و توزیع غذای بین راهی زائران ایرانی را بررسی کند.وی پس از این بازدید روند ارایه خدمات تغذیه ای به زائران را «مطلوب » ارزیابی کرد.
زائران مدینه قبل پس از پنج شب اقامت در شهر پیامبر در مسجد شجره که میقات زائران خانه خدا است، احرام می بندند و با اتوبوس های تدارک دیده شده رهسپار مکه مکرمه می شوند.

ارسال نظر