به نمایش گذاشتن عشق و ارادت کودکان ایرانی در بین الحرمین

۱۴۰۱/۱۲/۲۴ ۰۹:۴۴:۰۹

بین الحرمین به همت و تلاش هموطنمان در پویش عزیزم حسین (ع)میزبان نقاشی کودکان ایرانی با موضوع حرم های مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) و حضرت ابالفضل(ع) و واقعه عاشورا شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از کربلای معلی، بین الحرمین میزبان نقاشی کودکان ایرانی گردید.نقاشی هایی که به همت و تلاش هموطنمان در پویش عزیزم حسین (علیه السلام) ، با موضوع حرم های مطهر حضرت سیدالشهدا (ع) و حضرت ابالفضل العباس(ع) و واقعه عاشورا کشیده شده اند ، توفیق حضور در بین الحرمین مقدس را کسب کردند.

کودکانی که عشق و محبت به سرور و سالار شهیدان با شیر مادر در وجودشان عجین شده و از بدو تولد با حضور در هیئآت حسینی و تکایای عزاداری، درخت محبتشان به آل الله را آبیاری کرده اند ، اکنون با به تصویر کشیدن حرم های مطهر ، عشق و ارادت خالصانه و محبت کودکانه خود را به رخ جهانیان کشیدند.

بین الحرمین این روزها نمایشگاه بزرگی از ابراز عشق کودکان ایرانی است.سادگی ، صفا و پاکی و زیبایی ویژگی های برتر این نقاشی هاست .چشمان زائران بین الحرمین خیره به عرض ارادت کودکانی است که با وجود غلبه رسانه های غربی در ترویج فرهنگ باطل ، قدرت عشق به ارباب عالم را به رخ کشیدند.

به راستی مگر می شود محبتی را که ریشه در خون و فطرت پاک ایرانیان دارد ، در تقابل با فرهنگ باطل غرب به قیاس گذاشت؟نور امام حسین(ع) مشعل هدایتی است که بادهای روزگاران نه تنها توان خاموش کردنش را ندارند ، بلکه ناخواسته به قوت آن می افزایند.

عجب چراغ فروزنده ایست ، عشق حسین

که هرچه باد وزد می شود فروزان تر

نقاشی ها را که نگاه می کنیم، سن و سال های پایین با فهم بالای کودکان ایرانی در انتقال مفاهیمی مقدس که نسل به نسل و سینه به سینه در طی قرون متمادی به هم انتقال داده اند را می شود به خوبی درک کرد.

در پایان لازم به ذکر است که نقاشی های کودکان اعزامی ستادعمره و عتبات دانشگاهیان در دوره بیست و سوم که همگی در این شهر و همزمان با حضور این عزیزان در محل استقرار دانشگاهیان در کربلای معلی کشیده شده اند هم به این پویش اضافه و شرکت داده شد .

در ادامه شما را به دیدن تصاویر این گزارش دعوت می نمائیم

ارسال نظر