چهارمین دختر زوج دانشجو با خودش رزق سفرکربلای خانواده۶نفره را آورد!

۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ۰۹:۱۴:۰۱

 آقای صالحیان و همسرشان زوج دانشجویی هستند که به همراه چهار دخترشان ،در بیست و سومین دوره عتبات دانشگاهیان همراه با کاروان دانشگاهی استان قم به کربلای معلی مشرف شده اند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از کربلای معلی، آقای صالحیان و همسرشان زوج دانشجویی هستند که به همراه چهار دخترشان ،در بیست و سومین دوره عتبات دانشگاهیان همراه با کاروان دانشگاهی استان قم به کربلای معلی مشرف شده اند.در ادامه شما را دعوت می کنیم این گفتگو را مطالعه بفرمایید.

با سلام و آرزوی قبولی زیارات،بفرمائید خودتان را معرفی کنید

مجید صالحیان هستم، طلبه حوزه علمیه قم و دانشجوی دکتری رشته مدیریت دولتی گرایش رفتار سازمانی، همسرم هم خانم زمانیان، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد الهیات. به لطف خداوند دارای چهار دختر خانم به نام های فاطمه، حدیثه، ریحانه و حانیه هستیم.

شاید عده ای با توجه به گرانی ها از شما بپرسند که با توجه به وضع معیشتی و گرانی سختتان نیست که به سفر کربلاء بروید؟

خیلی از افراد فکر می‌کنند این که در قرآن در سوره انعام، آیه۱۵۱ آمده از ترس فقر، فرزندانتان را نکشید و یا در آیه۶، سوره هود آمده هیچ جنبنده ای در زمین نیست مگر اینکه روزی اش بر خدا واجب است و چند آیه دیگر در حد شعار است و به این آیات توجه ندارند. البته باید به این افراد حق داد چون با این وضع اقتصادی کسی نمی تواند باور کند که بشود هزینه بچه‌ها را تأمین کرد، ولی خود ما وعده این آیات را تجربه کردیم و به باور رسیدیم، با آمدن هر فرزند جدید به خانواده ما نعمت های مادی و معنوی فراوانی به زندگی ما جاری شد که می‌توانم هر کدام را برایتان تعریف کنم، مثلاً جدیدترین رزقی که نصیب ما شد، همین سفر کربلاست که با آمدن چهارمین فرزند برای اولین بار نصیب ما شد.

به نظر شما تاثیر زیارت در تربیت فرزندان چیست؟

قطعاً قرار گرفتن در محیط های معنوی تأثیر بسزایی در روحیه معنوی و بهره عبادی فرزندان دارد، ما خیلی از اوقات قبل از خواب کودکانمان داستان های زندگی ائمه و پیامبران را برای آنها تعریف می کنیم و وقتی که در اماکن مقدس هستیم با یادآوری دوباره داستان ها سعی در نهادینه کردن آموزه‌های دینی در فرزندانمان داریم.

تفاوت کاروان های دانشگاهیان با سایر کاروان ها چیست؟

همانگونه که عرض کردم من و همسرم برای اولین بار است که توفیق زیارت کربلا و نجف را به دست آوردیم.الحمدلله تا این لحظه از کاروان راضی هستیم و مشکل خاصی نداشتیم، ولی فکر می کنم اینکه تعدادی دانشجو با همدیگر به زیارت اعتاب مقدسه مشرف بشوند خیلی فایده‌ها دارد، اتفاقاً با روحانی کاروان در این زمینه گفتگویی داشتم و عرض کردم، یکی از کارهای فرهنگی خوب دانشگاه‌ها همین سفرهای زیارتی است که کار چندین برنامه فرهنگی را انجام می‌دهد بلکه اثر تربیتی بیشتری هم شاید داشته باشد. همچنین باعث می‌شود که یکسری پیشرفتهای کشور خودمان در بعضی زمینه‌ها به طور ملموس جلوی چشممان قرار بگیرد.

حس و حال زیارت در این ایام را چگونه وصف می کنید؟

حسی که در وجود ما جوانه زده قابل بیان کردن نیست، واقعاً حس مثبت و آرامشی در قلبم به وجود آمده که متوجه بهشت بودن خاک کربلا می شوم، قرار گرفتن در مجاورت امام حسین(ع) روح و روان انسان را صیقل می‌دهد.

ارسال نظر