حضور حجت الاسلام والمسلمین رستمی در همایش زیر پرچم حسین(ع) در کربلای معلی

۱۴۰۱/۱۲/۱۷ ۱۱:۱۹:۴۶

حجت الاسلام والمسلمین رستمی،ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با حضور در جمع دانشجویان شرکت کننده در همایش زیر پرچم حسین (ع)، به ایراد سخن پرداخت.

به گزارش خبرنگار اعزامی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از کربلای معلی،حجت الاسلام والمسلمین رستمی،ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها به همراه حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور،رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان وارد کربلای معلی شد و سپس با حضور در جمع دانشجویان شرکت کننده درهمایش زیر پرچم حسین (ع)، به ایراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی ضمن تبریک ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و ابراز خرسندی به جهت شرکت در همایش نورانی زیر پرچم حسین (ع) و حضور در جمع دانشجویان فرهیخته، نکاتی در باب فضیلت این شب عزیز بیان نمود.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی در جمع کاروان های دانشگاهیان گفت: امشب همان شبی است که امیرالمومنین(ع) به کمیل بن زیاد دعای کمیل را یاد داد. در روایت داریم که امشب یکی از شبهای قدر است و حج روندگان در این شب مشخص می‌شوند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها افزود:کربلا بهترین جایی است که بنده خدا می تواند شب قدر را در آن باشد و از آن بهره ببرد، بنابراین اگر قرار باشد مهمترین اتفاق زندگی شما جایی ثبت بشود امشب در کربلا ثبت می شود .

وی افزود: شب نیمه شعبان ، شب ولادت بزرگ ولی خدا و حجت خدا است و در دعاهای امشب به این نکته توجه کنید که از امام حسین (ع) بخواهید ناممان را در لیست یاران امام زمان (عج) بنویسند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با اشاره به مقدمات ظهور گفت: ظهور امام زمان(عج) مقدماتی دارد و مقدمات آن سخت تر از مبارزات زمان غیبت است. در دوران ظهور، مبارزه و تلاش مان به شدت از دوران فعلی بیشتر و سخت تر می شود.حضرت مهدی(عج) با معجزه انسانها را هدایت نمی‌کند، بلکه باید زحمت ها کشید، باید مبارزه‌ها کرد.امروز از خودتان بپرسید که آیا آماده ظهور هستید یا نه؟ از امام حسین (ع) بخواهید ما را جز آدم های قوی و مفید، در رکاب امام زمان (عج) قرار بدهد. با تنبلی نمی‌شود دینداری کرد!بخواهید جزء فرماندهان و آدم های به درد بخور سپاه امام زمان(عج)باشید.

وی با اشاره به روایتی از ظهور از بیان امام صادق(ع)ادامه داد:مفضل از امام صادق (ع) سوال می پرسد ،کاش قائم شما ظهور می کرد و این شوکت و تشریفات بنی عباس برای شما بود! امام فرمودند خیر از این خبرها نیست. در دوران ظهور، قائم ما(عج)، شیعیان ما شب هایشان به برنامه ریزی و روزهایشان به حرکت می گذرد.خوابشان بر روی مرکب است و فرصت استراحت نیست اینقدر کارهایشان زیاد خواهد شد.

درادامه مراسم، آقای مهدی فیروزپور، نماینده ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، گزارشی از اعزام دانشگاهیان در دوره بیست و سوم به حجت الاسلام والمسلمین رستمی و حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور، ریاست ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ارائه داد.

در پایان به همه شرکت کنندگان در همایش زیرپرچم امام حسین (علیه السلام) ،هدایایی به رسم یادبود اهدا گردید.

ارسال نظر