کربلای معلی در حال آماده شدن برگزاری بزرگترین جشن شیعیان+تصاویر

۱۴۰۱/۱۲/۱۶ ۰۸:۵۲:۳۶

اهالی کربلای معلی در حال برقراری موکب ها و آذین بندی حرم و معابر و تهیه پذیرایی جهت برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم ولادت آخرین منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم(عج)هستند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، اهالی کربلای معلی و اعتاب مقدسه در حال برقراری موکب ها و آذین بندی حرم و معابر و تهیه پذیرایی جهت برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم ولادت آخرین منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند.

این روزها شیعیان سراسر جهان در حال آمادگی جهت برگزاری جشن ولادت آخرین امام شیعیان هستند اما کربلای معلی به خاطر وجود حرمین مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) و حضرت سیدالشهدا (ع)، رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است.

اهالی عراق طبق رسم و سنت دیرینه خود مشتاق هستند که از نجف اشرف پیاده به سمت کربلا حرکت کنند. سراسر مسیرهای منتهی به حرم را موکب های پذیرایی می زنند و حرم های مطهر نیز آذین بندی می شوند و آنها را به وسیله کتیبه و پرچم، تزئین و چراغانی نموده‌اند.

دلهای بیقرار مشتاقان ظهور آخرین منجی لحظه شماری می کنند برای روز نیمه شعبان.روایات متعددی از اهل بیت عصمت و طهارت بر فضیلت بسیار بالای زیارت امام حسین (ع) در نیمه شعبان داریم.

امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در۱۵ شعبان سال۲۵۵ هجری قمری به دنیا آمده اند ، این امام همام دوازدهمین امام شیعیان است و به اعتقاد شیعیان، مهدی موعود است.یکی از اعمالی که در شب نیمه شعبان بسیار مورد تأکید و اهمیت قرار گرفته است زیارت اباعبدالله الحسین(ع) است .

امام صادق علیه السلام می فرمایند:هرکه می‌خواهد صد و بیست‌ و چهار هزار پیامبر با او مصافحه کنند، باید قبر ابی‌عبدالله الحسین(علیه‌السلام) را در نیمه شعبان زیارت کند، به درستی که فرشتگان و ارواح پیامبران اجازه می‌گیرند و به زیارت آن حضرت می‌آیند، پس خوشا به حال آنکه مصافحه کند با ایشان و ایشان مصافحه کنند با او و با آنان‌اند پنج پیامبر اولوالعزم: نوح و ابراهیم و موسی و عیسی و محمّد(صلی‌الله‌علیه‌وآله و علیهم اجمعین).

دوره بیست و سوم عتبات دانشگاهیان مصادف با این ایام مبارک گردیده است و دانشگاهیان بسیاری توفیق کسب کرده‌اند که در این روز در جوار حرمین مطهر جشن بگیرند و زیارت کنند و توشه های معنوی بردارند.

ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ، برنامه های جذاب و متنوعی برای این ایام در نظر گرفته است. شما را به دیدن گزارش تصویری این خبر دعوت می نمائیم.

ارسال نظر