روحانی دانشگاهیان استان سمنان تشریح کرد:
ضرورت الگوگیری جوانان از جوان امام حسین(ع)

۱۴۰۱/۱۲/۱۵ ۱۱:۳۳:۳۸

حجت الاسلام والمسلمین ذوالفقاری،روحانی کاروان دانشگاهیان استان سمنان در مزار حر با تبریک روز جوان گفت: بهترین الگو برای جوانان حضرت علی اکبر(ع) است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از کربلای معلی، کاروان دانشگاهیان استان سمنان در روز ولادت حضرت علی اکبر (ع) به زیارت جناب حر بن یزید ریاحی مشرف شدند.این کاروان ضمن زیارت یار امام حسین (ع) از سخنان حجت الاسلام المسلمین ذوالفقاری، روحانیت کاروان بهره بردند.

حجت الاسلام المسلمین ذوالفقاری در جمع دانشجویان گفت: حر از قبیله بنی تمیم از قبایل بزرگ در کوفه و از خاندان بزرگ و معروفی بود.او مامور شد با هزار نفر مانع ورود حضرت سیدالشهدا(ع) به کوفه شود، ولی با این تفاسیر، خیلی هم با ادب بود و به قول بزرگان همین ادب ایشان باعث عاقبت به خیری اش شد.

روحانی کاروان سمنان ادامه داد: وقتی حجاج بن مسرور اذان گفت، حر به حضرت عرضه داشت که آقا موقع نماز است و ما هم به شما اقتداء می کنیم یا وقتی که ابی عبدالله(ع) فرمودند: حر مادرت به عزایت بنشیند، چه چیزی از ما می خواهی ؟ چرا نمی گذاری به مسیرمان ادامه بدهیم؟حر گفت آقا اسم مادرم را آوردی و هر کسی به جز شما این سخن را می گفت، سرش را از تنش جدا می کردم، اما چه کنم که مادر شما فاطمه زهرا (سلام الله علیها) است و من نمی توانم که اسم ایشان را ببرم مگر با احترام و تکریم و تجلیل!

وی افزود:همین ادب، ایشان را موفق به توبه کرد. وقتی حر در روز عاشورا برگشت و به امام حسین(ع) عرض کرد که آیا توبه ام را می پذیرید؟ حضرت فرمودند ؛ ارفع راسک، سرت را بالا بگیر! تو حری همانطور که مادرت این نام را بر تو برگزید تو حر و آزاد هستی.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالفقاری گفت:اینکه چرا مزار حر با فاصله چندکیلومتری از ابدان مطهر شهدای کربلاست، دلیلش این است که قبیله بنی تمیم بدن حر را برای اینکه پایمال اسبان نشود، به اینجا انتقال دادند.

وی در ادامه گفت:جناب حر حجتی است برای آنان که می خواهند توبه کنند و با اقتداء به ایشان انشاءالله در مسیر هدایت قرار بگیریم.

روحانی کاروان دانشگاهیان سمنان گفت: خدا را شاکریم که در۱۱ شعبان سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) موفق به زیارت شدیم و خدمت آقایمان امام حسین (ع)ولادت آقا زاده شان را تبریک می گوئیم و ان شاءالله عیدی ما تعجیل در فرج آقا صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و آمرزش گناهانمان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالفقاری گفت: حضرت علی اکبر (ع) همان گونه که از نامشان هم پیداست فرزند بزرگ امام حسین (ع) هستند.در مقام حضرت، همین بس که وقتی آقا سید الشهدا (ع) می خواستند او را روانه میدان کنند، فرمودند:«اَللّهُمَّ اشْهَدْ عَلی هؤُلاءِ الْقَوْمِ فَقَدْ بَرَزَ اِلَیْهِمْ غُلامٌ اَشْبَهُ النّاسِ خَلْقاً وَ خُلْقاً وَ مَنْطِقاً بِرَسُولِکَ کُنّا اِذَا اشْتَقْنا اِلی نَبِیِّکَ نَظَرْنا اِلی وَجْهِهِ»؛ خداوندا! تو بر این قوم گواه باش، جوانی به مصاف آنان می‌رود که از نظر خلقت و خُلق و خُوی و سخن گفتن شبیه‌ترین مردم به رسول توست، ما هرگاه مشتاق دیدار پیامبر تو می‌شدیم به سیمای این جوان می‌نگریستیم.»کدام خلق؟همان اخلاق پیغمبر(ص) که قرآن کریم می فرماید «انک لعلی خلق العظیم» یعنی این خلق نیکوی رسول الله(ص) در حضرت علی اکبر(ع) هم هست و در چهره هم شبیه ترین فرد به آقا رسول الله(ص) و بسیار زیبا چهره بودند.ایشان منطقا هم شبیه به رسول الله بودند، یعنی هم در لحن بیان و هم استدلال و مبانی شبیه ترین فرد به ایشان بود.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالفقاری با تبریک روز جوان گفت: بهترین الگو برای جوانان حضرت علی اکبر(ع) است. از پدر و مادرهایتان بخواهید برایتان دعا کنند که فرموده اند ، دعای پدر و مادر در حق جوانشان مانند آب بر زمین زراعی ضروری است.

ارسال نظر