هزينه‌ سفر به عتبات عاليات،با توجه به قیمت نرخ ارز در بازار داخلي، تعيين مي شود

۱۴۰۱/۱۱/۱۰ ۱۳:۵۱:۰۵

ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان درباره هزینه سفر عتبات در بیست و سومین دوره اعزام ها تابع تصمیمات سازمان حج و زیارت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان درباره هزینه سفر عتبات در بیست و سومین دوره اعزام ها تابع تصمیمات سازمان حج و زیارت است.

نرخ گذاری خدمات مربوط به سفر عتبات عالیات وابسته به نرخ ارزیست که از طرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به سازمان حج و زیارت اعلام می‌شود که با توجه به شناور بودن قیمت ارز در بازار، هزینه نهایی سفر نیز دستخوش تغییرات بوده و متاسفانه به صورت غیرمترقبه در حال حاضر افزایشی است.

هزینه اولیه تقریبی اعلام شده در سامانه ثبت نام بر اساس قیمت روز دلار(37 هزار تومان) تعیین شده بود که متأسفانه در حال حاضر با افزایش قیمت قابل توجهی مواجه شده و بر همین اساس هزینه پرداختی توسط زائر در زمان ثبت نام نهایی افزایش پیدا کرده است.همچنين قيمت نهايي عتبات در استان های دیگر نيز بر اساس فاصله ايستگاه پروازي و با توجه به دوري و نزديكي به مرز و مسافت هوایی متفاوت اعلام شده است.

لازم به ذکر است،قيمت نهايي عتبات از سوي سازمان حج و زيارت به ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ابلاغ و هزينه اخذ شده از زائرين نيز به حساب شركت مجری واریز می شود.اين هزينه شامل حمل و نقل، اسكان، تغذيه و سایر خدمات زائرين از شهر مبدا به كشور عراق و بالعكس است.

گفتنی است؛ثبت نام بیست و سومین دوره عتبات دانشگاهیان از 22 لغایت 29 دی ماه انجام شد و در این مدت بیش از 50 هزار نفر از دانشگاهیان سراسر کشور برای اعزام به عتبات عالیات در سایت لبیک ثبت نام کردند.

ارسال نظر