شان نزول آیات و معرفی اماکن مذهبی مدینه منوره در زیارت دوره+تصاویر

۱۴۰۱/۰۴/۱۱ ۰۹:۱۳:۱۴

 کاروان حج دانشگاهیان در یکی دیگر از روزهای حضور در مدینه منوره از اماکن تاریخی و مذهبی این شهرمقدس بازدید نمودند که به زیارت «دوره» معروف است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی لبیک، کاروان حج دانشگاهیان در یکی دیگر از روزهای حضور در مدینه منوره از اماکن تاریخی و مذهبی این شهرمقدس همچون مسجد قمامه،مسجد حضرت امیرالمومنین علی(ع)،مسجد مباهله و سقیفه بنی ساعده بازدید نمودند که به زیارت «دوره» معروف است.

این زیارت ویژگی‌های منحصر به‌فردی دارد، اما مهم‌ترین آن تلفیق تاریخ صدر اسلام با شأن نزول آیات و جغرافیای شهر مدینه است. به بیان دیگر جغرافیای تاریخی مدینه قرین شأن نزول آیاتی است که خداوند متعال با رسول گرامی اسلام(ص) سخن گفته یا در وصف مومنان(ع) و مذمت کافران و منافقان نازل شده است.

در هر یک از اماکن تاریخی شهر مدینه منوره، راوی بعثه مقام معظم رهبری و همچنین روحانی کاروان در خصوص مکان مورد نظر، واقعه تاریخی آن و شان نزول آیات قرآن کریم توضیحاتی ارائه می دهند.

اعضای کاروان حج دانشگاهیان در کنار بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی شهر مدینه منوره،ساعاتی را در جوار حرم مطهر نبوی به تلاوت قرآن کریم در مسجدالنبی به صورت دسته جمعی می پردازند.همچنین برای زیارت روضه منوره در صفوفی که به این منظور تشکیل شده حضور می یابند تا از نزدیک مزار مطهر نبی اکرم(ص) را زیارت نمایند.

بانوان گروه نیز که از زیارت قبرستان بقیع محروم هستند در ساعات پایانی شب با حضور در خیابان های اطراف بقیع و خواندن زیارت نامه از فاصله ای دور زائر ائمه مظلوم بقیع شدند .

گفتنی است اعضای این کاروان پس از چند روز اقامت در مدینه منوره این شهر مقدس را برای انجام اعمال حج تمتع ترک کردند.

ارسال نظر