از سرگیری طواف خانه خدا در طبقه اول مسجدالحرام

۱۴۰۰/۰۹/۰۱ ۰۸:۲۳:۳۲

امکان طواف کعبه در طبقه اول مسجدالحرام با افزایش تعداد زائران خانه خدا و به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت فراهم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، تعداد زائران خانه خدا با کاهش محدودیت‌های کرونایی در مکه مکرمه افزایش یافته است؛ به طوری که از هفته‌های گذشته زائران خارجی بسیاری نیز به سرزمین وحی مشرف شدند.

متولیان حرمین شریفین به منظور ساماندهی زائران و ایجاد نظم در مسجدالحرام و مسجدالنبی، دو نرم‌افزار توکلنا و واعتمرنا را راه‌اندازی کرده‌اند تا زائران بتوانند در این دو سامانه درخواست خود را برای زیارت خانه خدا و حرم نبوی ثبت کنند.

همچنین در نرم‌افزار توکلنا و واعتمرنا بخشی به عنوان «طواف» اضافه شده است تا زائران بتوانند زمان طواف را ثبت کنند و بر اساس آن به زیارت بپردازند. در این نرم‌افزارها زائران برای عمره مفرده نیز باید ثبت‌نام کرده و پس از بررسی درخواست مشتاقان زیارت، نتیجه آن در همان نرم‌افزار قابل مشاهده است و افراد بر اساس زمان‌بندی باید وارد مطاف شوند.

علاوه بر این، با تصمیم متولیان خانه خدا، طبقه اول مسجدالحرام برای طواف زائرانی که برای عمره مفرده ثبت‌نام نکرده‌اند، باز شده است و از این پس افراد در طبقه اول مسجدالحرام نیز می‌توانند به طواف خانه خدا بپردازند.

این امر در حالی است که با شیوع کرونا امکان طواف خانه خدا در طبقه اول مسجدالحرام فراهم نبود و زائران باید فقط در مطاف به زیارت و طواف کعبه می‌پرداختند.

ارسال نظر