در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد:
ارسال ۶۰۰ اثر آیینی به سوگواره ملی شعر ۷۲ خط اشک

۱۴۰۰/۰۸/۳۰ ۱۱:۲۲:۱۶

اختتامیه هشتمین سوگواره ملی شعر «۷۲ خط اشک» ویژه دانشگاه های سراسر کشور در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

 اختتامیه هشتمین سوگواره ملی شعر «۷۲ خط اشک» ویژه دانشگاه های سراسر کشور به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی و به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار شد.

شعر یکی از موثرترین محتواهای فرهنگی است
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها طی سخنانی در مراسم اختتامیه هشتمین سوگواره ملی شعر ویژه دانشگاهیان سراسر کشور اظهار داشت: رهبر انقلاب زیرساخت تمدن را فرهنگ دانستند و ما آنچه در مجموعه محتواهای حوزه فرهنگ می‌شناسیم، شعر یکی از دیرینه ترین و موثرترین هاست.

وی افزود: شعر، امامی در جامعه است و اگر در مسیر دین باشد امامت دین و اگر در مسیر کفر باشد امامت کفر است و نباید کلامی عادی تلقی شود.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی حیات مجدد جریان شعری را شاهد هستیم و خیلی ها دنبال شعر غیرایدئولوژیک هستند ولی انواع ادبیات حتی در مدعیان ایدئولوژی زدایی از هنر، مشحون از مضامین فکری و معرفتی است و ادعای ایدئولوژی زدایی از هنر برای خلع سلاح رقیب است.

ارسال ۶۰۰ اثر آیینی به هشتمین سوگواره ملی ۷۲ خط اشک
حجت الاسلام فرهاد زاده معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این مراسم گفت: ۶۰۰ اثر آیینی به دبیرخانه این سوگواره ارسال شده است که پس از بررسی کمیته داوران ۷ اثر به عنوان آثار منتخب انتخاب شدند که مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه دو نفر از شاعرای آثار منتخب به صورت حضوری و ۵ نفر نیز به صورت مجازی اشعار خود را قرائت خواهند کرد افزود: هم چنین در این مراسم ۶ کانون ادبی نیز به عنوان کانون برتر تقدیر خواهند شد.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه کتاب مطالبه گری پیشرو نیز همزمان با آیین اختتامیه هشتمین سوگواره ملی ۷۲ خط اشک رونمایی خواهد شد افزود: از وزیر بهداشت برای حضور در آیین نامه اختتامیه هشتمین سوگواره ملی ۷۲ خط اشک دعوت شده بود، اما به دلیل حضور او در مناطق زلزله زده امکان حضورشان در این مراسم فراهم نشد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان حضور سایر علاقه‌مندان به شرکت در این مراسم فراهم نشد تصریح کرد: به مناسبت سالروز ترور شهید فخری زاده مراسم بزرگداشتی نیز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

دانشگاهیان همواره ارادت خود را به اشکال مختلف به اهل بیت نشان می‌دهند
عباس شیراوژن قادیکلایی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هم گفت: با برگزاری چنین آیین‌هایی می‌توان استعداد‌های دانشجویی را شناسایی کرد و به رشد و تقویت این استعداد‌ها پرداخت.

وی با بیان اینکه دانشگاهیان همواره ارادت خود را به اشکال مختلف به اهل بیت نشان می‌دهند، تصریح کرد: هیت‌های مذهبی دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی بخش عمده‌ای از فعالیت‌های مذهبی را به خصوص در ایام محرم، فاطمیه و ماه مبارک رمضان برگزار می‌کنند از این رو ضرورت دارد تا ما از این جنس فعالیت‌ها حمایت کنیم.

شیراوژن با بیان اینکه بخش دیگری از فعالیت‌های آیینی و تعزیم شعار دینی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی، مساجد و نمازخانه‌ها برگزار می‌شوند افزود: برگزاری بخش دیگری از برنامه‌های مذهبی در دانشگاه‌های علوم پزشکی برعهده کانون‌های فرهنگی است و این برنامه‌ها در قالب برنامه‌های آیینی اجرا می‌شوند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت بهداشت با تاکید براینکه ما باید در کنار مسائل آموزشی و معرفتی به ترویج ارزش‌ها از طریق اثرگذاری بر گرایش‌ها بپردازیم تصریح کرد: حوزه گرایش‌ها آنجایی است که انسان با قلب خود به ابراز محبت می‌پردازد و این محبت را در قالب بروز یک رفتار نشان می‌دهد.

شیراوژن با بیان اینکه گفته می‌شود انسان در آخرت با هر آنچه که آن را دوست داشته حشر می‌یابد بنابراین ما باید در انتخاب علایق خود دقت کنیم اظهار کرد: اگر دانشگاهیان مسیر محبت به اهل بیت را طی کنند به تدریج ذات و شاکله شخصیتی آن‌ها به اهل بیت نزدیک می‌شود و صفات برجسته انسانی در آن‌ها رشد می‌یابد.

وی با بیان اینکه توسل به اهل بیت یکی از راه‌های عبور از مشکلات و گشایش در سختی‌های پیش روی انسان است اضافه کرد: ما باید از حیث تربیتی و دینی به سمت مسیر محبت به اهل بیت پیش برویم از این رو ضرورت دارد تا هر کسی که هنری دارد آن را در این مسیر به کار بگیرد.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت علوم بر ضرورت شناسایی استعداد‌های هنری و ادبی در بین دانشجویان تاکید کردو افزود: باید استعداد‌های ادبی و هنری را در مسیر اهل بیت تقویت کنیم و این ظرفیت را در مسیر ابراز ارادت به اهل بیت به کار بگیریم.

ارسال نظر