مراسم تکریم و معارفه معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها برگزار گردید

۱۴۰۰/۰۶/۰۷ ۱۰:۰۳:۵۰

جلسه تکریم حجت الاسلام تقوی و معارفه حجت الاسلام فاطمی پور به عنوان معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با حضور حجت الاسلام و المسلمین رستمی برگزار گردید.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، جلسه تکریم حجت الاسلام تقوی و معارفه حجت الاسلام فاطمی پور به عنوان معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با حضور حجت الاسلام و المسلمین رستمی با رعایت دستور العمل های بهداشتی برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی با اشاره به فرصت به وجود آمده در شرایط فعلی گفت: فرصت ویژه ای برای جریان انقلاب و مجموعه های انقلابی برای تحقق آمال و آرزو های انقلاب اسلامی فراهم آمده است و ما اجازه غفلت و سستی در این زمینه نداریم ؛ همانگونه که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم آورده اند باید مسیر را محکم تر و با نگاه به ظرفیت ها، آسیب ها، فرصت ها و با حرکتی جدی و امید بخش ادامه دهیم.

وی در ادامه گفت: رهبری مخاطب اصلی بیانیه را جوانان می دانند و لازمه حل مشکلات و معضلات جامعه داشتن یک دولت تحول گرا و یک حرکت تحولی است که از جوانان مومن انقلابی در آن استفاده شود.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی با اشاره به تشکیل دولت جدید گفت: در حال حاضر دولت انقلابی تشکیل شده است و رویکرد ریاست جمهوری این است که این مطالبات رهبری محقق شود .مجموعه افرادی که در رأس وزارت خانه ها قرار گرفته اند بر استفاده از عنصر جوان مومن انقلابی تاکید دارند.

وی در ادامه افزود: در کنار توجه به عناصر فعال انقلابی و استفاده از جوانان یکی از موضوعات مهم دیگر بحث اسلامی شدن دانشگاه ها است ؛ یک موضوع پیچیده و جزء مسائل باقی مانده برای نظام اسلامی که رهبری مکرر بر آن تاکید داشته اند و طبیعتا مطالبه ما نیز از وزارت علوم پیگیری و تحقق این سند است. مقصود از آن هم فقط یک سری از نماد ها و الگوهای ظاهری نیست و این سند باید در تمامی بخش ها اجرایی شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: ماموریت نهاد این است که مطالبات رهبری را در تمام حوزه های مربوطه پیگیری نماید. لازمه اش این است که ما باید در ارتباط با این بیانات دغدغه‌مند بوده و فهم دقیقی نسبت به آن داشته باشیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: معاونت فرهنگی سیاسی در عرصه های مختلف ماموریت های جدی در دوره پیش رو دارد و ظرفیت هایی که داریم ایجاب می کند که کارهای بزرگی انجام شود . از زحمات حجت الاسلام تقوی در مدت فعالیت ایشان در معاونت فرهنگی سیاسی تشکر میکنم و برای ایشان در مسئولیت نهاد نمایندگی در دانشگاه فرهنگیان آرزوی توفیق دارم.

حجت الاسلام تقوی در ادامه گفت: ما در مسیر پیش رو کارهای بزرگی داریم و بنده همیشه سعی داشتم که با تمام وجود مسئولیت های محول شده را انجام دهم ؛ البته کار در دانشگاه فرهنگیان بسیار مهم ،ریشه ای و بنیادی است ؛ لازم است که از زحمات همکاران و مدیران معاونت فرهنگی سیاسی هم تشکر ویژه‌ای داشته باشم.

در ادامه جلسه حجت الاسلام فاطمی پور معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: ما باید در مسیر پیش رو کارها و فعالیت هایی را انجام دهیم که مقدمه تعالی مجموعه فعالیت‌های نهاد باشد .معاونت فرهنگی سیاسی اقدامات خیلی خوبی در سال های گذشته انجام داده است و یکی از وظایف ما این است که این فعالیت ها و کارهای خوب را ادامه دهیم و بخشی را هم به ایجاد تحول و ایجاد میدان های جدید اختصاص دهیم.

وی در ادامه گفت: باید تلاش کنیم که زمین بازی را خودمان تعریف کنیم تا بتوانیم دایره اثر گذاری را افزایش دهیم . حوزه معاونت فرهنگی سیاسی حوزه تبادل و درگیری بین جبهه حق و جبهه باطل است که مقابله با آن با برخورد سلبی تمام نمی‌شود .باید در مقابله با جبهه باطل کار فرهنگی اثر گذار تعریف کنیم تا بتوانیم حرف حق را به مخاطبان خود برسانیم . این حرف حق باید با ذائقه های مختلف متناسب سازی شده و با استفاده از شیوه ها و مدل های گوناگون و با ادبیاتی نو بیان شود.

حجت الاسلام فاطمی پور در پایان افزود: یکی از دستاوردهای های انقلاب اسلامی تربیت انسان های صالح است و زمانی که این انسان صالح در حوزه ها و مجموعه های مختلف حضور داشته باشد آن مجموعه واکسینه می شود و میتوانیم در برابر فرهنگ مهاجم اقدامات موثری انجام دهیم.


ارسال نظر