خصوصیات پرچم گنبد حرم مطهر حضرت عباس (علیه السلام)

۱۴۰۰/۰۵/۲۰ ۱۱:۱۵:۱۹

پرچم ویژه ماه محرم و صفر سیاه رنگ و وزن آن تقریباً دو و نیم کیلوگرم است و ابعاد آن شامل سه و نیم متر عرض و دو و نیم متر طول می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از الکفیل،عبد الزهره داود سلمان، مسئول واحد خیاطی آستان مقدس عباسی وابسته به بخش هدایا و نذورات گفت: رنگ، طراحی و خطاطی این پرچم با پرچم هایی که در سایر ماه ها برافراشته می‌شود متفاوت است. بطوریکه این پرچمها سرخ رنگ بوده و با خط سفید عبارت (یا قمر بنی هاشم) بر روی آن دوخته می شود و ده ماه در سال به استثنای ماه محرم و صفر برافراشته می ماند.

وی ادامه داد: پرچم ویژه ماه محرم و صفر سیاه رنگ و وزن آن تقریباً دو و نیم کیلوگرم است و ابعاد آن شامل سه و نیم متر عرض و دو و نیم متر طول می باشد.

این پرچم دورو است و در هر طرف آن عبارت (يا ساقي عطاشا كربلاء) دوخته شده است که این عبارت مختص دو ماه محرم و صفر است و با خط ثلث به مساحت۱۲۰سانتی متر دوخته می شود. بطوریکه عبارت حدود۲ و نیم متر از مساحت کل پرچم را به خود اختصاص داده و سرخ رنگ است.

شایان ذکر است، پرچم گنبد مطهر که در ماه محرم و صفر یا سایر ماه های سال بر افراشته می‌شود هر ده روز به صورت ماهانه سه پرچم تعویض می شود. چرا که به دلیل شرایط جوی نیاز به جایگزینی دارند.

ارسال نظر