شروط وزارت بهداشت عربستان برای حج

۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۰:۱۸:۴۲

وزیر بهداشت عربستان سعودی شروط این وزارتخانه را برای حضور زائران ساکن عربستان سعودی در مراسم حج امسال اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج ، وزیر بهداشت عربستان سعودی اعلام کرد: مجموعه شروطی برای علاقه‌مندان به شرکت در مراسم حج امسال تعیین شده است.

روزنامه سعودی عکاظ به نقل از توفیق الربیعه، وزیر بهداشت عربستان سعودی اعلام کرد: کسانی که به سرزمین وحی مشرف می‌شوند، باید یک یا دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند.

الربیعی همچنین افزود: زائران باید در زمان تشرف به حج، دو هفته از انجام واکسیناسیون آنها گذشته باشد یا اگر واکسن تزریق نکرده‌اند، به کرونا مبتلا شده و در زمان حج مصونیت در آنها ایجاد شده باشد.

وزیر بهداشت عربستان سعودی افزود: به منظور اینکه امسال مراسم حج برای زائران با امنیت و سلامت برگزار شود، شرکت‌کنندگان باید از سلامت کافی برخوردار بوده و دچار بیماری‌های مزمن نباشند.

وزارت حج و عمره عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد: مناسک حج سال۱۴۴۲ هجری قمری (۲۰۲۱ میلادی) فقط با حضور۶۰ هزار از شهروندان و افراد مقیم در این کشور برگزار خواهد شد.

در این بیانیه همچنین آمده است: علت این تصمیم خطرات ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ بوده و زائرانی که قصد حضور در مناسک امسال را دارند باید عاری از بیماری‌های مزمن باشند .همچنین گروه‌های سنی بین۱۸ تا۶۵ سال می‌توانند در حج امسال شرکت کنند و حتما علیه کرونا واکسن دریافت کرده باشند

ارسال نظر