حجت‌الاسلام تقوی در نشست خبری پویش قرآنی در بهشت:
همکاری دفاتر نهاد رهبری ۲۵۰ دانشگاه با پویش قرآنی در بهشت/ آغاز فعالیت پویش از ۲۵ فروردین

۱۴۰۰/۰۱/۲۵ ۱۱:۰۴:۱۸

به گفته معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها؛ دفاتر نهاد در ۲۵۰ دانشگاه‌ برای کمک به اجرای پویش قرآنی در بهشت همکاری می‌کنند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، نشست خبری راه‌اندازی پویش قرآنی در بهشت امروز در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

* همکاری دفاتر نهاد ۲۵۰ دانشگاه با پویش قرآنی در بهشت
حجت الاسلام تقوی معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشست خبری پویش قرآنی در بهشت با اشاره به آغاز این پویش در دانشگاه‌ها گفت: ۲۵۰ دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در کشور داریم و برنامه ریزی‌های لازم برای کمک دانشگاه‌ها به اجرای کامل این پویش با همکاری این دفاتر صورت گرفته است.

وی افزود: در این پویش به گونه‌ای برنامه ریزی شده که دفاتر نهاد و دانشگاه‌ها برنامه‌های اختصاصی خود را برای ماه رمضان در قالب این پویش اجرا کنند.

تقوی یادآور شد: در این پویش ده‌ها و شاید صد‌ها برنامه اجرایی شود برنامه‌ها متناسب با ظرفیت‌های ماه رمضان است و محور اصلی برنامه‌ها قرآن خواهد بود.

* آغاز فعالیت پویش قرآنی در بهشت از ۲۵ فروردین
فاضلی مدیر مرکز آموزش‌های مجازی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این نشست خبری گفت: این پویش از ابتدای ماه رمضان در فضای مذهبی و دینی دانشگاه‌ها آغاز به کار خواهد کرد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم امکانات و ظرفیت‌های دانشگاه‌ها را برای فعالیت دینی و معنوی تجمیع کنیم و فعالیت‌های متنوعی در این حوزه انجام دهیم. همچنین از کلیه فعالین فرهنگی و تولیدکنندگان آثار هنری و دینی دعوت می‌کنیم که برای کمک به این پویش به جمع ما بپیوندند و محتوای مناسبی را در فضای مجازی تولید کنند.

رئیس مرکز آموزش‌های نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در پایان این پویش که برای ماه رمضان تدارک دیده شده از برگزیدگان آن‌ها براساس دو نوع داوری مردمی و صاحب نظران انتخاب و جوایزی را اهدا می‌کنیم.

فاضلی با اشاره به فرصت همکاری با گروه‌های دانشجویی در این پویش گفت: این پویش فرصت همکاری با گروه‌هایی که تاکنون فرصت اتصال به فضای دانشگاه‌ها را نداشته اند بهره‌مند خواهد کرد. بخش ویژه این پویش مربوط به زنان و خانواده است. همچنین جشنواره‌های قرآنی یکی از بخش‌های اصلی این پویش است که در چند سطح دانشگاهی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

فاضلی گفت: تاکنون ۱۰ کتاب برگزیده در سطح ملی انتخاب شده که به تدریج ممکن است به تعداد کتاب‌ها اضافه شود.

وی یادآور شد: آموزش‌های مجازی بخش دیگری از این پویش است که سامانه آموزش مجازی نهاد که بزرگترین سامانه آموزش مجازی دانشگاهی است و بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار عضو اعم از دانشجو و اساتید دارد، یکی از صفحات این پویش به سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان متصل خواهد شد.

وی در پایان گفت: این پویش با آدرس darbehesht.ecnahad.ir فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی از ۲۵ فروردین آغاز خواهد کرد.


ارسال نظر