حجت الاسلام والمسلمین رستمی در مراسم تقدیر از مسئولین بعثه مقام معظم رهبری:
اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات کار با عظمتی است/ در تلاشیم خدمات فرهنگی جدیدتری به زائرین دانشگاهی ارائه دهیم

۱۳۹۸/۰۹/۰۳ ۱۱:۴۱:۴۶

حجت الاسلام والمسلمین رستمی،رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ضمن تقدیر از همراهی بعثه مقام معظم رهبری در برگزاری برنامه های فرهنگی برای زائرین دانشگاهی گفت:اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات کار با عظمتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،مراسم تشکر و قدردانی از زحمات مسئولین بعثه مقام معظم رهبری در عتبات عالیات با حضور حجت الاسلام والمسلمین رستمی،رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها،رئیس و معاونین ستاد در شهر مقدس قم برگزار شد.

این جلسه به منظور هم اندیشی و هم افزایی در اعزام های دوره جدید عتبات دانشگاهیان و تقدیر از زحمات مجموعه دست اندرکاران و مسئولین بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق شکل گرفت.

در ابتدا حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطهری پور،رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ضمن تقدیر از زحمات مجموعه بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق در طول اعزام های عتبات دانشگاهیان گزارش مختصری از بیست و یکمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات ارائه داد و مواردی که در جلسه با نمایندگان ستاد در عتبات و مدیران کاروان های دانشگاهیان مطرح شده بود، را به سمع و نظر حاضرین در جلسه رساند.

در ادامه،حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی،مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت:مجموعه بعثه مقام معظم رهبری تعامل سازنده ای با ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان دارد و ما سعی می کنیم بهترین خدمات فرهنگی را به دانشگاهیان ارائه دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی بر لزوم بازنگری در برنامه های فرهنگی طول سفر در عراق تاکید کرد و گفت:لزوم تغییر در برنامه های فرهنگی نجف و کربلا محسوس است و مجموعه بعثه در حال برنامه ریزی برای تغییراتی در برنامه صافی صفا و روایتگری در مزار حر است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین بهجتی،مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی گفت:بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی در ایام حضور دانشگاهیان در این شهر مقدس،واعظین ویژه ای را برای سخنرانی در حرم مطهر سیدالشهدا(علیه السلام)دعوت می کند تا شور و شعور حسینی را با هم به زائرین اباعبدالله(علیه السلام) آموزش دهیم.حضور دانشجویان و اساتید، سبب افزایش غنای برنامه های معنوی و فرهنگی در حرم مطهر می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین کاردان،مسئول بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف نیز گفت:بحث مناجات خوانی در حرم مولای متقیان از برنامه های پیش روی بعثه مقام معظم رهبری در نجف است .تغییراتی در برنامه روایتگری در نجف اشرف خواهیم داشت و برنامه آشنایی با نهج البلاغه از طرح هایی است که در آینده نزدیک برای زائرین دانشگاهی کلید خواهد خورد.

در ادامه،حجت الاسلام والمسلمین رستمی،رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ضمن تقدیر و تشکر از همراهی بعثه مقام معظم رهبری در برگزاری برنامه های فرهنگی و معرفتی در طول سفر برای زائرین دانشگاهی گفت:اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات کار با عظمتی است و ما در تلاشیم با بازتعریف و بازآرایی، خدمات فرهنگی جدیدتری به زائرین دانشگاهی ارائه دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی گفت:باید فضاهای معنوی و برنامه های فرهنگی که زائرین دانشگاهی بیشترین بهره را از آنها ببرند شناسائی و برنامه ریزی شود و نتایج و بازخوردهای آن بین زائرین بررسی گردد.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها بر تسهیل سفرهای زیارتی عتبات تاکید کرد و گفت:ستاد باید در راه اندازی سفرهای ارزان قیمت و بسته های زیارتی متفاوت اقدام کند تا زائرین دانشگاهی بیشتری بتوانند در سرزمین عتبات عالیات حضور یابند.

در پایان این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین رستمی، از زحمات حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی،مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق،حجت الاسلام والمسلمین بهجتی،مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی و حجت الاسلام والمسلمین کاردان،مسئول بعثه مقام معظم رهبری در نجف با اهدای لوح تقدیر و هدیه ای به رسم یادبود تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است،حجت الاسلام والمسلمین اخویان،معاون فرهنگی پیشین ستاد و حاج علی اکبری،نماینده ستاد در نجف اشرف نیز در این جلسه حضور داشتند و نقطه نظرات خود را پیرامون مباحث فرهنگی عتبات دانشگاهیان ارائه دادند.

ارسال نظر