با حضور مدیران دوره بیست و یکم؛
نشست هم اندیشی مدیران عتبات دانشگاهیان استان تهران برگزار شد

۱۳۹۸/۰۸/۲۹ ۱۱:۴۲:۳۷

نشست هم اندیشی مدیران کاروان های عتبات دانشگاهیان تهران دوره بیست و یکم با حضور حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،نشست هم اندیشی مدیران عتبات دانشگاهیان استان تهران با حضور حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطهری پور؛ رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان،معاونین ستاد و  مدیران کاروان های دانشگاهی دوره بیست و یکم استان تهران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور؛رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به عملکرد ستاد در بیست و یکمین دوره عتبات دانشگاهیان و هم چنین تشکر از زحمات مسئولین، روحانیون و مدیران کاروان های دانشگاهیان و تقدیر از زحمات حجت الاسلام والمسلمین فقیهی،رئیس پیشین ستاد اظهارداشت: از مدیران کاروان های عتبات دانشگاهیان انتظار داریم با تجربه های گرانسنگی که در حوزه اجرایی،مدیریتی و فرهنگی دارند راهکارهای عملی خود را برای ارتقای سطح کمی و کیفی جریان عمره و عتبات دانشگاهیان ارائه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پورگفت:تلاش ما بر این است که در حوزه زیارت تسهیل گر باشیم تا قشر دانشگاهی کشور بتوانند در عتبات حضور داشته باشند زیرا همگی تاثیرات معنوی زیارت را در فضای دانشگاهی دیده ایم و امیدواریم تغییرات جدی و ماندگار را در نسل فرهیخته و جوان کشور شاهد باشیم.

محسن مسلمی،معاون پشتیبانی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ضمن عرض خیر مقدم به مدیران کاروان های عتبات دانشگاهیان،از زحمات حجت الاسلام والمسلمین فقیهی،رئیس پیشین ستاد و آقای زارع،معاون پیشین اجرایی و اعزام ستاد تقدیر و تشکر کرد و گفت:اگر امروز در جایگاهی ایستاده ایم که نام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برای قشر دانشگاهی کشور شناخته شده است، حاصل زحمات و تلاش های همکارانی است که حالا در جمع ما حضور ندارند و ما قدردان زحمات ایشان هستیم.

مسلمی گفت:هدف از تشکیل این جلسه آسیب شناسی دوره بیست و یکم است که از چندین هفته قبل آغاز شده است .اولین جلسه استانی در خراسان رضوی برگزار شد و جلسه ای نیز با حضور نمایندگان ستاد در عتبات عالیات داشتیم و امروز در سومین جلسه، میزبان مدیران کاروان های عتبات دانشگاهیان استان تهران هستیم.

در ادامه،مدیران کاروان های دانشگاهی استان تهران به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص عتبات دانشگاهیان پرداختند.بیان مشکلات هتل ها،اتوبوس ها،روایتگری ها،مباحث فرهنگی،پوشش تصویری تحولات معنوی دانشجویان و پخش از برنامه های سیما،برگزاری نشست های علمی در نجف و کربلا،بازدید از مراکز علمی- دانشگاهی عراق،نشست های مشترک بین دانشگاهیان ایران و عراق،افزایش زمان حضور در کاظمین،بیان احکام و مسائل معرفتی اهل بیت(ع) و ... از موارد طرح شده توسط مدیران کاروان ها در این جلسه بود.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور در پایان، ضمن ابراز خوشنودی از برگزاری این جلسه گفت:مطالب ارزشمندی توسط مدیران کاروان های دانشگاهیان بیان شد که قطعا در بهبود کیفی دوره های آتی اثربخش خواهد بود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود:بخشی از مطالب بیان شده در این جلسه،دغدغه های ما هم بود که موارد مطرح شده از مجموعه سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا پیگیری خواهد شد .

وی ادامه داد:بازنگری در محتوای فرهنگی ارائه شده قبل و طول سفر،تعامل مدیران و روحانیون با زائرین دانشگاهی با ادبیات جوان پسندانه،پرورش مدیران جوان،جدی گرفتن برگزاری جلسات پس از سفر توسط مدیران کاروان ها از مطالبات جدی ستاد در حوزه عتبات دانشگاهیان است.

این جلسه با اقامه نماز مغرب و عشاء پایان گرفت.

ارسال نظر