با حضور حجت الاسلام والمسلمین صالحی؛
جلسه هم اندیشی و هم افزایی معاونت فرهنگی-سیاسی نهاد با حضور مسئولین و کارشناسان برگزار شد

۱۳۹۸/۰۸/۲۷ ۱۴:۲۶:۱۱

جلسه هم اندیشی و هم افزایی معاونت فرهنگی-سیاسی نهاد با حضور حجت الاسلام والمسلمین صالحی،معاون فرهنگی-سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها،حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور،رئیس ستاد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،جلسه هم اندیشی و هم افزایی معاونت فرهنگی-سیاسی نهاد با حضور حجت الاسلام والمسلمین صالحی،معاون فرهنگی-سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها،حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور،رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان،مسئولین و کارشناسان بخش های مختلف فرهنگی و سیاسی نهاد و ستاد در سالن اجتماعات نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی،معاون فرهنگی-سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ضمن عرض تبریک ایام میلاد نبی رحمت،محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت:امیدواریم که از رهروان واقعی حضرات معصومین(علیهم السلام) باشیم و مشمول عنایات خاص ایشان قرار بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی هدف از برگزاری این جلسه را ، لزوم پردازشگر مستقل درخصوص منویات راهبردی مقام معظم رهبری،تبیین و خلق راهکارهای جدید یا اصلاح راهکردهای قبلی، ذکر کاستی های احتمالی در بخش های مختلف فرهنگی، حضور مجموعه نهاد در فضای مجازی و دامنه ارتباط آن با کلیه مجموعه ها عنوان کرد.

معاون فرهنگی-سیاسی نهاد از ایجاد مرکزی مستقل برای برگزاری برنامه های اردویی و فعالیت های فرهنگی در نهاد خبر داد و گفت:در نظر داریم برنامه هایی را برای اثرگذاری فرهنگی بیشتر در مرکز اردویی و فعالیت های فرهنگی برای دانشجویان اجرا کنیم و امکان استفاده از این مرکز برای برگزاری اردوی های فرهنگی دانشجویان شهرستان های مختلف مهیا شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضائی،مسئول حوزه علوم اسلامی نیز گفت:مجموعه حوزه علوم اسلامی به دنبال انتقال معارف ناب اسلامی تا ساحت زندگی فردی،اجتماعی و سازمانی دانشگاهیان است. ما در حوزه فعالیت خودمان دغدغه تدوین و تولید محتوای جدید را داریم که در سایه هم افزایی بین مجموعه ها این امر امکان پذیر خواهد شد.

وی افزود:رهبر معظم انقلاب، ایده تشکیل کارگروه های دانشجویی را دادند که تا به امروز ما در این مسیر در پنجاه مرکز دانشگاهی کارگروه داریم.بنابر فرموده مقام معظم رهبری برای ایجاد کارگروه های دانشجویی،به کار گرفتن اساتید مشاور و معرفی الگوهای موفق الهام بخش در این حیطه باید در نظر گرفته شود.

در ادامه،حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور،رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت:جنس کار مجموعه ستاد مشخص است و همه دوستدار خادمی اهل بیت(علیهم السلام) به خصوص حضرت سیدالشهدا(ع) هستند و خداوند توفیق این خدمتگزاری را به بنده و مجموعه همکارانم عطا نموده است و از این بابت شکرگزار هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور گفت: زیارت فرصتی در راستای تعمیق معارف دینی و معرفتی دانشگاهیان است و مجموعه ستاد، مطابق با منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب،جهت ارتقا اخلاق و معرفت در جامعه دانشگاهی کشور گام برخواهد داشت.

وی افزود:در اینجا لازم است از زحمات حجت الاسلام والمسلمین فقیهی،رئیس پیشین ستاد تقدیر و تشکر کنم.ستاد در ادامه فعالیت های ایشان و با تیم باسابقه ای که سالهاست در این مسیر قدم برداشته اند تلاش می کند تا درحوزه عمره،عتبات،سوریه،سفراولی های مشهد و قم پذیرای جامعه دانشگاهی کشور باشد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت:در حوزه زیارت بخش مهم فعالیت های اجرایی و اعزام با مجموعه ستاد است و در بخش تامین محتوا هم رسالت عمده ای داریم.تولید محصولات فرهنگی از قبیل،کتب،مجموعه های نرم افزاری و نشریات مختلف از زمان عمره دانشجویی تا عتبات دانشگاهیان حاکی از این است که ما رسالت فرهنگی را هم به دوش کشیده ایم اما نیاز به روزرسانی در این حوزه را داریم.

وی ادامه داد:امیدواریم با همکاری مجموعه های فرهنگی و سیاسی نهاد بتوانیم در حوزه تولید و ارائه محتوای جدید و به روز به مخاطبین دانشگاهی گام های بلند و موثرتری برداریم.

در ادامه جلسه،مسئولین و کارشناسان بخش های مختلف فرهنگی و سیاسی نهاد و ستاد در خصوص حضور نهاد مقام معظم رهبری در فضای مجازی،نوآوری،توجه به علایق و سلایق مخاطبین جوان دانشگاهی،جریان سازی در فضای مجازی،راه اندازی بخش تولید محتوا در قالب های مختلف،زمینه سازی برای آمادگی های قبل از ازدواج در جوانان دانشجو و ... به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

ارسال نظر