رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان :
زائران دانشگاهی با علم و معرفت قدم در مسیر زیارت می گذارند

۱۳۹۸/۰۸/۲۵ ۱۴:۵۴:۳۰

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور در جمع زائرین عتبات دانشگاهیان خراسان رضوی بر اهمیت و نقش زیارت در تعالی شخصیت قشر جوان تاکید کرد و گفت:زائران دانشگاهی با علم و معرفت در این مسیر گام بر می دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،همایش پس از سفر عتبات دانشگاهیان خراسان رضوی روز جمعه 24 آبان با حضور حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطهری پور،رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان،آقای جواد شاد،رئیس حج و زیارت استان خراسان رضوی، مدیران و روحانیون کاروان های دانشگاهیان و 300 نفر از زائرین، در دانشکده پزشکی مشهد برگزار گردید .

در ابتدای این همایش، آقای وحید کاشفی،مدیر اجرایی عمره و عتبات دانشگاهیان استان ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور میهمانان در این مراسم، هدف از برگزاری این همایش را حفظ و تقویت ارزشهای معنوی سفر عتبات عالیات اعلام نمود و گفت:سفر عتبات و دستاوردهای معنوی آن محدود به یک هفته نیست.

در ادامه، آقای جواد شاد، رییس سازمان حج و زیارت استان خراسان رضوی در سخنانی ضمن تبریک ولادت پیامبر اسلام(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع)گفت: باعث افتخار و مباهات است که محیطهای علمی و دانشگاهیان نسبت به امور معنوی و زیارت اینقدر علاقه مند و مشتاق هستند.

رییس سازمان حج و زیارت استان خراسان رضوی افزود: ما آمادگی همکاری هر چه بیشتر با ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در زمینه های مختلف اجرایی و اعزام قشر دانشگاهی کشور به اعتاب مقدسه هستیم.

سپس حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور،رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ضمن عرض تبریک به مناسبت هفدهم ربیع الاول گفت: زیارت و اهل بیت(علیهم السلام) محور وحدت در جهان اسلام هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور بر اهمیت و نقش زیارت در تعالی شخصیت قشر جوان تاکید کرد و گفت: به جامعه دانشگاهی کشور که در مسیر زیارت مشتاقانه گام بر می دارند باید تبریک گفت.زائران دانشگاهی با علم و آگاهی و معرفت در این مسیر گام بر می دارند و این موضوع با ارزشی است.

پخش نماهنگ های ارسالی دانشجویان ،قرائت شعر توسط یکی از اساتید زائر و قرائت صلوات خاصه حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) توسط یکی از نوجوانان حاضر در مراسم، حال و هوای معنوی خاصی به این محفل داد.همچنین مولودی خوانی توسط حجت الاسلام والمسلمین سید هادی رمضانی کریمی انجام شد و بر معنویت مراسم افزود.

قرعه کشی بین حضار،اعلام نفرات برتر مسابقه حضور،اهدای جوایز معنوی و متبرک به زائرین و همچنین سخنرانی مدیران و روحانیون کاروانها از دیگر برنامه های همایش بود .این مراسم با برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء به پایان رسید.

ارسال نظر