رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان :
۱۳۰۰ زائر دانشگاهی در دهه اول محرم به عتبات عالیات مشرف شدند

۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۱۲:۳۶:۲۸

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور گفت: همزمان با دهه اول ماه محرم بیش از ۱۳۰۰ نفر از دانشگاهیان کشور به عتبات عالیات اعزام شدند که از این تعداد، ۱۰ کاروان روز عاشورا در کربلای معلی حضور داشتند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطهری پور؛ رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ضمن ارائه گزارشی از سفر اخیر خود به عتبات عالیات گفت: هدف از این سفر،بررسی و نظارت بر روند اجرایی و فرهنگی برنامه های ستاد در بیست و یکمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات بود و به جهت ارتقا برنامه های آتی خصوصا در حوزه فرهنگی و تسهیل امور مربوط به زائران صورت پذیرفت.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور گفت:در این سفر جلسات و دیدارهای متعددی با حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی،مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق،نمایندگان بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و شمسا در شهرهای نجف،کربلای معلی و کاظمین داشتیم و پیرامون مسائل مختلف فرهنگی و اجرایی اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات بحث و تبادل نظر شد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد:همزمان با دهه اول ماه محرم بیش از 1300 نفر از دانشگاهیان کشور به عتبات عالیات اعزام شدند که از این تعداد 10 کاروان، برای شرکت در مراسم سوگواری روز عاشورا در کربلای معلی حضور داشتند.

وی افزود:از دیگر جلساتی که در این سفر برگزار شد،جلسه هم اندیشی با مدیران و روحانیون کاروان هایی  بود که در روز عاشورا در کربلای معلی حضور داشتند.از مباحث طرح شده در این هم اندیشی، تبیین فضائل زیارت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) به زائرین دانشگاهی بود.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور گفت: یکی از برنامه های ستاد عمره وعتبات دانشگاهیان در روز عاشورا برای زائرینی که قادر به حضور در بین الحرمین و حرم های مطهر نبودند، مراسم قرائت زیارت عاشورا و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در نمازخانه هتل بود که با حضور تعدادی از دانشجویان برگزار و مورد استقبال آنها قرار گرفت.

گفتنی است؛همزمان با حضور رئیس ستاد در کربلای معلی،برنامه سلام اول دانشگاهیان،زیارت مزار حر و همایش احلی من العسل هم در کربلای معلی برگزار شد که وی به همراه زائران در این برنامه ها حضور یافت تا از نزدیک شاهد برگزاری برنامه های فرهنگی و زیارتی دانشجویان باشد.

ارسال نظر