دیدار اساتید کاروان استان سیستان و بلوچستان با حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی

۱۳۹۸/۰۵/۲۸ ۰۹:۱۹:۱۵

روز گذشته اساتید کاروان استان سیستان و بلوچستان با حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی،مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،روز گذشته اساتید کاروان استان سیستان و بلوچستان با حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی،مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نجف نجفی روحانی؛مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق با بیان اینکه قشر تحصیل کرده برای ما اهمیت بالایی دارند، گفت: همه زائرین اهل بیت (علیه السلام) محترم و قابل تکریم هستند،اما قشر دانشگاهی کشور بخاطر شعاع وجودی و ظرفیت فکری که دارند از اهمیت بالایی در جامعه برخوردار هستند و برای ما هم اهمیت و جایگاه ویژه خودشان را دارند.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی گفت: باور من این است که قشر اساتید اثرگذاری بیشتری بر اقشار دیگر جامعه دارند و غواصی آنها در دریای معرفت بیشتر از دیگران است.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق درباره فرهنگ سازی در جامعه از قول حضرت امام خمینی (ره) گفت: منشاء تحول و فرهنگ سازی در جامعه حوزه و دانشگاه است.

وی افزود: به اعتقاد من امام حسین (ع) یک دانشگاه است، اما در اینجا دروس دانشگاهی تدریس نمی‌شود، اینجا آدم سازی می شود، لذا زیارت را ما می گوییم دو جور است ،زیارت خواص و زیارت عوام. زیارت خواص برای شما هست که یک تعامل و تدبیر کنید و زیارت شما در دیگران هم اثرگذار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی گفت: شناخت، یعنی اینکه علم داشته باشید، فوق علم یعنی معرفت؛ معرفت یعنی بینش، یعنی باور و اعتقاد! خیلی ها هم علم دارند ولی عمل نمی کنند، خیلی ها کتاب اخلاق می نویسند، ولی عمل نمی کنند، علم توام با باور و با اعتقاد می شود معرفت، که شما می توانید به آن برسید.

وی در ادامه با تاکید بر تشکیل جلسات هم اندیشی اساتید در شهر کربلا گفت: زائر باید در کربلا به مرحله انتخاب برسد،وقتی به مرقد جناب حر می رود تفکر کند که چطور یک فرمانده لشگر دشمن به چنین جایگاهی می رسد، چه بود و چه می‌شود. همین طور به حرم حضرت عباس(ع) که می رود تفکر کند که شمر به ایشان امان نامه و پیشنهاد پناهندگی داد که اگر حضرت قبول می کرد دنیایش تأمین بود، ولی ایشان قبول نکرد زیرا نسبت به امام زمان خودش معرفت و اعتقاد داشت.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت: درکربلا عبرت و عقلانیت خیلی مهم است، دوست داشتن کافی نیست بلکه شور و معرفت هم لازم است که این باعث می شود این زیارت ماندگار شود.

در ادامه اساتید دانشگاهی نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند. در پایان این دیدار، تربت امام حسین( علیه السلام) به زائرین اهدا گردید.

ارسال نظر