به زودی بزرگترین پروژه عمرانی- مذهبی جهان اسلام بعد از مسجدالحرام در نجف اشرف افتتاح می شود

۱۳۹۸/۰۲/۲۳ ۰۹:۳۳:۴۹

بزرگترین پروژه عمرانی- مذهبی جهان اسلام بعد از مسجدالحرام، بزودی در نجف اشرف افتتاح و درهای آن به روی زائران عاشق خاندان عصمت و طهارت باز خواهد شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حسن پلارک؛ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اعلام پیشرفت 95درصدی عملیات اجرایی صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف گفت: صحن حضرت زهرا (س) بزرگترین پروژه عمرانی- مذهبی جهان اسلام بعد از مسجدالحرام که در شهرمقدس نجف اشرف به دست ایرانیان ساخته شده، بزودی افتتاح و درهای آن به روی زائران عاشق خاندان عصمت و طهارت باز خواهد شد.

حسن پلارک افزود: تاکنون بیش از 95 درصد این پروژه عظیم در زیربنایی به مساحت بیش از 220 هزار متر مربع اجرا شده است.

وی با بیان اینکه از صفر تا صد این پروژه به‌دست پر تلاش بهترین و مجرب ترین متخصصان، مهندسان، هنرمندان و کارگران ایرانی ساخته شده است، افزود: این طرح دومین پروژه عمرانی- مذهبی جهان اسلام به شمار می رود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: بر اساس برنامه زمانبندی قرار بود این پروژه در مدت 7 سال به صورت مستمر ساخته و تکمیل شود که با عنایت ائمه اطهار (علیهم السلام) زودتر از برنامه پیش‌بینی شده مراحل پایانی کار در حال انجام است.

پلارک با بیان اینکه با هدف رونق تولید و اقتصاد مقاومتی تاکنون همه مصالح مورد نیاز پروژه‌های در حال ساخت عتبات از ایران تهیه و به عراق ارسال شده است، افزود: این مهم تاکنون تنها به واسطه کمک های مردمی و حمایت های خیرین و عاشقان خاندان عصمت و طهارت به انجام رسیده است.

وی افزود: هم اکنون 6 هزار نفر از متخصصان، مهندسان، هنرمندان معماری، کارگران و دیگر افراد مورد نیاز در قالب اشتغالزایی نیز در این پروژه ها فعالیت می کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: ساخت صحن و شبستان حضرت زهرا (سلام الله علیها) به عنوان طرح توسعه حرم علوی در دو بخش زیارتی و غیر زیارتی ساخته شده است.

پلارک گفت: بخش زیارتی متشکل از 15 بلوک به مساحت 109 هزار متر مربع و غیر زیارتی در قالب موزه، کتابخانه، اداری، اطلاع رسانی، مهمانسرا، رستوران حرم، پارکینگ اختصاصی، سرویس های بهداشتی و وضوخانه است.ساختمان تاسیسات، موتورخانه، بقعه امام سجاد (علیه السلام)، زیرگذر و رواق های اطراف مجموعه نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

ارسال نظر