مراسم تقدیر از دانشگاهیان حافظ نهج البلاغه در نجف اشرف برگزار گردید

۱۳۹۸/۰۱/۳۱ ۱۰:۰۲:۳۰

مراسم تجلیل از دانشجويان فرهيخته زائران دانشگاهي عتبات که حافظان برخی از خطبه های نهج البلاغه بودند با حضور حجت الاسلام والمسلمين کاردان؛مسئول بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي لبیک از نجف اشرف ، حجت الاسلام والمسلمين حسین کاردان؛مسئول بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف در مراسم تجليل از دانشجويان فرهيخته كاروان زائران دانشگاهي عتبات عاليات که حافظان برخی از خطبه های نهج البلاغه بودند اظهار داشت: سعي كنيد روحيه معنوي كسب شده در اين سفر را به دانشگاه محل تحصيل خود سوغات ببريد.

در اين نشست كه با حضور نماينده ستاد در نجف اشرف همراه بود،حجت الاسلام والمسلمین کاردان ضمن تقدیرو تشکر از مسئولین ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و روحانی و مدیر کاروان ، که زمینه ساز توجه ویژه زائران در این سفر به نهج البلاغه شدند ، خطاب به زائران بيان داشت : کسی می تواند با کلام امیرالمومنین(ع) عجین شود که ظرفیت و بعد انسانی خودش را بالا برده باشد ، بنده از این که می بینم عزیزان در این چند روز سفر اینچنین از حافظه خود استفاده کردند و کلام حضرت امیر(ع) را حفظ کردند بسیار خرسندم و چه قدر انسان دچار زیان و خسران می شود وقتی که هوش ، حافظه و جوانی خود را به کلامی غیر از کلام خداوند متعال و اهلبیت مشغول کرده باشد .

وی افزود: دانشجویان، قشر فرهیخته و فرهنگی کشور هستند و از این نظر مورد عنایت ویژه مقام معظم رهبری می باشند و طبق فرموده مقام معظم رهبری انشاءالله مقام های کلیدی این کشور در آینده توسط همین عزیزان اداره می‌شود.

در پایان این دیدار مسئول بعثه مقام معظم رهبری در نجف برای موفقیت دانشجویان دعا کردند، و به رسم سوغات وهدیه ، تربت مطهرحرم سیدالشهدا (ع) تقدیم دانشگاهیان شد.

گفتنیست؛با تصمیم ریاست ستاد، در برنامه زیارت ویژه کاروان دانشگاهی از زائرانی که خطبه هایی از کلام حضرت امیر(ع) در نهج البلاغه را حفظ باشند، تجلیل و هدایایی به آنها تقدیم گردد .

ارسال نظر