رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌های کشور:
باید خدا را شکر کنیم که امیری همچون امیرالمؤمنین(ع) مولایمان است

۱۳۹۸/۰۱/۰۲ ۱۸:۰۲:۲۰

رئیس نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌های کشور با اشاره به حدیث «ذکر علیٍّ عبادهٌ» گفت: مجالسی از این دست که در آن نام و یاد حضرت علی (ع) مطرح می شود، مجالس عبادت است و باید قدردان خداوند باشیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلّی، جشن با شکوه میلاد با سعادت حضرت امیرالمومنین (ع) برای کاروان‌های دانشجویی و دانشگاهی کشور پنجشنبه در نخستین روز از سال 1398 با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی؛ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌های کشور، منصور غلامی؛ وزیر علوم- تحقیقات و فناوری،حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی؛ مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق، حجت‌الاسلام والمسلمین بهجتی؛ مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کربلا و مصطفی قاسمی؛ مدیرعامل شرکت شمسا برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی؛ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌های کشور در این برنامه طی سخنانی با اشاره به نحوه ولادت حضرت امیرالمومنین (ع) در خانه کعبه گفت: در این ماجرا حتی مخالفان آن حضرت نیز نتوانستند این نوع ولادت شگفت انگیز را انکار کنند.

وی افزود: همان خدایی که حضرت فاطمه بنت اسد (س) مادر حضرت علی (ع) را به سوی خانه کعبه کشاند تا فرزندش را در این خانه به دنیا آورد، به حضرت مریم (س) فرمود: در هنگام ولادت عیسی (ع) از خانه خدا خارج شو و به نخلی در بیابان پناه ببر. نحوه ولادت امیر مؤمنان (ع) نشان دهنده عظمت آن مولودی است که به عالم پا گذاشت.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌های کشور با اشاره به حدیث «ذکر علیٍّ عبادهٌ» گفت: مجالسی از این دست که در آن نام و یاد حضرت علی (ع) مطرح می شود، مجالس عبادت است و باید قدردان خداوند باشیم.

وی یادآور شد: معاویه و پیروانش به اصحاب و محبان مولا علی (ع) «رافضی» یعنی خارج شده از دین اسلام می‌گفتند، به یاد دارم در شعری چنین مطرح شده بود که اگر محبت حضرت علی (ع) رافضی‌گری است، اولین رافضی خودِ خداوند است. روزی رسول خدا (ص) که همراه با امیرالمومنین (ع) بودند، برای برآوردن شدن حاجت یا شفای بیماری مولا علی (ع) دست به دعا برداشتند و فرمودند خدایا تو را به حق علی (ع) قسم می دهم که علی (ع) را حاجت روا کنی یا شفا دهی، حضرت علی (ع) فرمود: یا رسول الله! چرا اینگونه دعا فرمودید درحالیکه شما برترین آفریده خداوند هستید؟ رسول خدا (ص) فرمود: علی جان! من نگاه کردم و دیدم عزیزترین کسی که بخواهم خدا را به او قسم دهم تو هستی.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی گفت: وقتی دعاها و مناجات حضرت امیر (ع) را می‌خوانیم احساس می‌کنیم گویی او گناهکارترین فرد است که اینچنین از خداوند طلب آمرزش می‌کند، درحالیکه چنین نیست، پس ما نیز به تبعیت از ایشان باید چنین رفتار کنیم. اینها برای ما درس است که باید به خوبی آن را مورد توجه قرار دهیم. آن حضرت در هر شرایطی عاشق عبادت و شهادت بود و پیامبر اکرم (ص) نیز بارها به ایشان مژده شهادت را داده بودند، ما واقعاً باید خدا را شاکر باشیم که امیری همچون امیرالمومنین (ع) را پیشوای ما قرار داد.

وی افزود: حضرت علی (ع) در نهج البلاغه چنین فرموده است که شما نمی‌توانید مانند من باشید، اما می‌توانید من را با چهار ویژگی «ورع»، «اجتهاد»، «عفت» و «سداد» کمک کنید: «وَ لَكِنْأَعِينُونِيبِوَرَعٍ وَ اجْتِهَادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سَدَادٍ»، با تقوا، سختگی ناپذیری و تلاش‌ زیاد، عفت ورزی و محکم حرف زدن و خوش عهدی. این مژده‌ای بزرگ برای ماست که می‌توانیم از این طریق مولای خود را نصرت کنیم. روزی فردی خدمت رسول خدا (ص) رسید و عرضه داشت من می‌خواهم در بهشت همسایه شما باشم، حضرت نیز پذیرفت اما فرمود: با سجده‌های طولانی مرا کمک کن.

ارسال نظر