مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلّی:
کوتاهی در رفتن به زیارت امام حسین(ع)، جفا به پیغمبر(ص) است

۱۳۹۸/۰۱/۰۱ ۱۲:۳۹:۰۱

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلّی تأکید کرد: در روایت داریم که اگر کسی بتواند به زیارت حضرت حسین (ع) بیاید، اما کوتاهی کند، به پیغمبر (ص) و خاندان مطهر آن حضرت جفا کرده است.

به گزارش خبرگار اعزامی لبیک از کربلای معلّی، حجت‌الاسلام والمسلمین بهجتی؛ مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلّی چهارشنبه شب در مراسم تحویل سال که با حضور پرشور زائران حسینی در حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد، ضمن خیر مقدم به تمامی زائران بارگاه حضرت سیدالشهداء (ع) گفت: به راستی چه کسی فکر را می‌کرد یک زمانی در ماه رجب، در شب ولادت حضرت امیرالمومنین (ع)، در لحظه سال تحویل و در شب و روز زیارتی امام حسین (ع) در کربلای معلّی حضور داشته باشد؟ این توفیق بزرگی است که باید قدر آن را دانست و از لحظه لحظه آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه حرم امام حسین (ع) قطعه‌ای از بهشت است، گفت: در این سرزمین انبیاء (ع)، مؤمنان و ملائکه بسیاری در حال رفت و آمد هستند. در روایت داریم که در روز قیامت همگان وقتی جایگاه زائران امام حسین (ع) را می‌بینند، به آنها حسرت می‌خورند و آرزو می‌کنند ای کاش ما نیز جزو زائران حضرت سیدالشهداء (ع) می‌بودیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجتی خاطرنشان کرد: یکی از بزرگان می‌گفت وقتی جوانی از دنیا برود او را جوان ناکام می‌نامند، در حالیکه ما به چنین شخصی ناکام نمی‌گوییم.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلّی تأکید کرد: ناکام کسی است که از دنیا برود و زیارت حضرت امام حسین (ع) را در پرونده اعمال خود نداشته باشد. در روایت داریم که اگر کسی بتواند به زیارت حضرت حسین (ع) بیاید، اما کوتاهی کند، به پیغمبر (ص) و خاندان مطهر آن حضرت جفا کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجتی درباره جایگاه و مقام و منزلت زائران بارگاه حسینی نیز گفت: جبرئیل امین، میکائیل و اسرافیل زائر امام حسین (ع) را طبق روایات مشایعت می‌کنند.

ارسال نظر