جلسه آموزشی توجیهی ویژه کاروانهای اعزامی کرمان به عتبات عالیات برگزار شد

۱۳۹۷/۱۲/۲۶ ۰۹:۲۱:۳۹

جلسه آموزشی ویژه کاروانهای اعزامی در تاریخ ۹ فروردین ماه ۹۸،شنبه۲۵ اسفند در محل سالن آمفی تئاتر سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نهاد رهبری، جلسه آموزشی ویژه کاروانهای اعزامی در تاریخ 9 فروردین ماه 98،شنبه25 اسفند در محل سالن آمفی تئاتر سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با حضور مدیران، روحانی و اعضاء کاروانهای اعزامی به عتبات درتاریخ ذکر شده برگزار گردید.

در ابتدا آقای شمسی کارشناس شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان کرمان به بیان روند اعزام و برنامه های در نظر گرفته شده برای زائرین پرداخت.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین علویان که به همراه حجت الاسلام والمسلمین حسنی در این سفر به عنوان روحانی کاروان، زائرین را همراهی می کنند با اشاره به احادیث مختلف، خدمت به زائرین اباعبدالله (علیه السلام) را از توفیقات الهی برشمرده و آن را افتخاری بزرگ دانست.

وی با اشاره به آیات قرآن پیرامون مودّت نسبت به اهل بیت (علیهم السلام) اظهار داشت: محبت دنیایی است اما مودّت، دوستی و محبتی است که علاوه بر دنیا در آخرت نیز ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علویان در ادامه پیرامون معنی واژه زیارت افزود: زیارت به معنای جلوه ای از محبت و حضور محب در پیشگاه محبوب است.

وی همچنین آشنایی با سیره اهل بیت (علیهم السلام) و معرفت نسبت به ایشان را لازمه زیارت دانسته و افزود: طبق روایات، هرکس امام حسین (علیه السلام) را با معرفت زیارت کند، تمام گناهان گذشته و آینده او بخشیده می شود.

آقای برهانی و آقای شکوری مدیران کاروان های اعزامی نیز پس از بیان نکات توجیهی پیرامون این سفر معنوی، روند اجرایی اعزام و برنامه های در نظر گرفته شده برای زائرین در طول این سفر معنوی را شرح دادند.



ارسال نظر