با حضور رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور؛
همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان یزد برگزار شد

۱۳۹۷/۱۱/۲۹ ۱۵:۳۱:۵۱

همایش توجیهی - آموزشی قبل از سفر بیستمین دورۀ عتبات دانشگاهیان استان یزد با حضور رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور و مسئولین استانی در دانشگاه یزد برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،همایش توجیهی - آموزشی قبل از سفر بیستمین دورۀ عتبات دانشگاهیان استان یزد روز گذشته،بیست و هشتم بهمن ماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛ رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور، حجت الاسلام والمسلمین حر زاده؛رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان و مسئول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان یزد ،مسئولین استانی و زائرین دانشگاهی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه یزد برگزار شد.

این همایش با خوش آمد گویی و خیر مقدم توسط حجت الاسلام والمسلمین حر زاده؛رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان یزد و مسئول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین حر زاده؛ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان یزد با اشاره به اینکه جوانان این سرزمین شیفتگان راه ولایت هستند تصریح کرد: ثبت نام دانشگاهیان استان برای اعزام به سفر عتبات عالیات بسیار چشمگیر بوده که این نشان از عشق و علاقه جوانان به اباعبدالله حسین (ع) را دارد.

در ادامه ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا فقیهی؛رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در جمع زائرین دانشگاهی اظهار کرد: از دانشگاهیان کشور۵۲هزار نفر برای اعزام به سفر عتبات عالیات ثبت نام کردند که در بیستمین دوره عتبات عالیات۱۵هزار نفر عازم این سفر نورانی می‌شوند.

وی با اشاره به استقبال و افزایش ثبت نام کنندگان تصریح کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده امسال قرار بود ۱۲هزار زائر دانشگاهی عازم عتبات عالیات شوند، ولی به علت افزایش ثبت نام کننده‌ها این تعداد به۱۵هزار زائر افزایش یافت.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور افزود: زائران امسال در قالب۳۰۰کاروان از اول بهمن ماه سال جاری تا دهم اردیبهشت ماه سال۹۸به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

وی در ادامه به زائران این سفر معنوی گفت: زائران باید این فرصت مناسب را قدر بدانند و خود را برای زیارت سرور و سالار شهیدان آماده کرده و به شناخت واقعی امام حسین (ع) بپردازند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور به برکات زیارت حرم امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: از آثار دنیوی و اخروی زیارت امام حسین (ع) برطرف شدن اندوه انسان، برآورده شدن حاجات، طولانی شدن عمر، بخشیده شدن گناهان و گسترش روزی می‌باشد.

گفتنی است؛اهدای بسته فرهنگی به زائرین عتبات، پخش کلیپ،مداحی و بیان نکات توجیهی و آموزشی توسط مدیران کاروان ها از دیگر بخش های این مراسم بود.

ارسال نظر