همزمان با شهادت ام ابیها(س) صورت گرفت؛
دانشجویان ایرانی در قالب موکب امام رضا(ع) در نجف اشرف اقامه عزا کردند

۱۳۹۷/۱۱/۲۰ ۱۱:۲۷:۲۳

همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س)،دسته عزای فاطمی به نام موکب امام رضا(ع) با حضور کاروان های دانشگاهی و زائرین ایرانی در صحن مطهر حضرت علی(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از نجف اشرف،همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س) در صبح روز جمعه نوزدهم بهمن ماه دسته عزای فاطمی بنام موکب امام رضا(ع) از سوی بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف با حضور حداکثری کاروان های دانشجویی و زائران ایرانی بارگاه ملکوتی مولا علی(ع) در صحن مطهر امیرالمؤمنین(ع) برگزار گردید.

در برپایی این هیئت و دسته عزاداری علاوه بر روحانیت معزز، برخی از مقامات عالی رتبه از جمله آیت الله حسینی؛نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی؛ مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق، حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی؛ مسئول بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف، مکارم؛ سرکنسولگری ایران در شهر نجف اشرف ،شمسیان و عسگری؛ معاونت و مدیرکل توسعه منابع انسانی بعثه مقام معظم رهبری ، مسئولین و کارکنان شرکت عملیاتی شمسا در نجف اشرف ،نمایندگان ستاد عتبات دانشگاهیان در کشور عراق و سایر نهادها و ارگان های ذیربط ایرانی که به منظور ارائه خدمات شایسته به زائرین در کشور عراق حضور دارند، زانران عزادار در صحن و سرای علوی را همراهی نموده و زینت بخش این عزای فاطمی بودند .

عزاداران و زائران ارجمند با حرکت منسجم و منظم از سمت باب القبله صحن مطهر، عزاداری خود را آغاز نمودند و با عبور از مقابل ایوان طلای مولی الموحدین علی (ع) از درب شیخ طوسی صحن مطهر وارد مسجد عمران ابن شاهین شدند.

مراسم عزاداری در مسجد عمران ابن شاهین با قرائت زیارت امین الله آغاز گردید و پس از آن حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی، ضمن قدردانی از حضور حداکثری زائران علوی و حاضرین در این دسته عزاداری و خدام عتبه علویه ،جهت ایراد سخن از حجت الاسلام و المسلمین پروانه؛ مسئول امور استانها و گزینش بعثه مقام معظم رهبری دعوت بعمل آورد.

حجت الاسلام و المسلمین پروانه ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره به موقعیتهای استثنایی زندگی نمود که برای انسانها حادث می شود.

وی اشاره داشت که موقعیت استثنایی زندگی ما همین سفر معنوی و برپایی دسته عزاداری فاطمی در بارگاه مولا علی (ع) است. مکانی که ثواب هر رکعت نماز در آن به میزان دویست هزار برابر می باشد، بهترن فرصت و موقعیت استثنایی ما خواهد بود. همچنین از آنجائیکه براساس فرمایشات پیامبر گرامی اسلام(ص) ارزشهای وجودی علی ابن ابیطالب(ع) بی انتها می باشد،زییاترین زیبایی های عالم خلقت متعلق به امیرالمؤمنین(ع) خواهد بود و ما باید قدر و منزلت این موقعیت و بودن در کنار این بارگاه ملکوتی را بدانیم. حجت الاسلام و المسلمین پرانه سخنان ارزنده و سازنده خویش را با ذکر مصیبت و توسل به فاطمه زهرا (س) پایان داد.

عزاداران حضرت فاطمه زهرا (س) در خاتمه با مدیحه سرائی مداح اهل بیت (علیهم السلام) به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

ارسال نظر